Almen studieforberedelse (AT)

Talepapir

29. maj 2014 af johs5 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa. Jeg skal op i eksamen d. 6. juni. Jeg har læst lidt på studienets guide omkring forberdelse, og der står der, at talepapiret skal kunne fylde en side. Er det et krav, eller må man også have mere end én side?

Brugbart svar (1)

Svar #1
29. maj 2014 af Citadel (Slettet)

Det er nærmere en anbefaling - hvis du har mere end en side / halvanden, kan du let komme til at gå over tiden; og så får du ikke sagt det vigtigste (problemstillinger, konklusionen og metodeafsnittet). Husk på, at du skriver dit talepapir i stikord og ikke fulde sætninger; du kan sagtens få tre siders synopsis / faktisk tekst ned til en enkelt sides stikord.

Du kan også vælge, at tage din synopsis med og bruge den som talepapir; det er jo også den, som dine lære + censor har læst. Det er selvfølgelig en smagssag. 

Svar #2
03. juni 2014 af johs5 (Slettet)

Hej igen. Jeg tænkte på om du vil kigge dette igennem (læs kun overskrifterne og ikke indholdet, da du ikke har læst synopsen), er indholdet iorden, og er der evt. mere at tilføje? 

Vedhæftet fil:Talepapir.docx

Brugbart svar (0)

Svar #3
04. juni 2014 af Citadel (Slettet)

Hej igen. Jeg tænkte på om du vil kigge dette igennem (læs kun overskrifterne og ikke indholdet, da du ikke har læst synopsen), er indholdet iorden, og er der evt. mere at tilføje? 

Det ser meget overskueligt ud - jeg har også et indtryk af, at du kommer godt omkring (specielt metode afsnittet ser godt ud, og det er jo det vigtigste). Jeg ved ikke, hvad dine andre AT-forløb har handlet om, men med undtagelse af de to så har du også en rød tråd. Hvis du også sikrer, at din perspektivering relaterer sig til resten af din opgave (hvilket jeg antager den gør), så ser det solidt ud.

Skriv et svar til: Talepapir

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.