Historie

2. verdenskrig

07. juni 2014 af Hjælpmangel (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej folkens

Her er nogle spørgsmål, som jeg gerne kunne tænke mig at få nogle spicifikke forklaringer på:

Hvorfor hadede Hitler jøderne så meget og gav dem skylden for 1.vk og 2.vk?

Hvorfor var sigøjnerne også en gruppe, som Hitler hadede?

Hvad var Hitlers gejst til at dræbe alle jøder, sigøjner, kommunismer osv.?

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Hejsa ^^

Jeg mener nok at der er svar på alt dette inde på Folkedrab.dk      Det var ihvertfald der jeg fandt alle mine svar i historie og endte som sædvanlig med et 12' tal ;)


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. juni 2014 af OnceUponATime

Jeg ved ikke hvor dybt du vil have jeg kommer ind i det? 2. VK er en af mine største interesser, som jeg har skrevet flere store skriftlige samt mundtlige opgaver omkring. Men jeg vil efter bedste evne gør det så let og kort som muligt. Du skal gerne selv finde noget, hvilket jeg er sikker på du kan, da dine spørgsmål er meget simple.

Hvorfor Hitler hadede jøderne og gav dem skylden for 1.vk og 2.vk:

Hitler mente jøderne stod bag 1. VK's økonomiske tab, og så, at han kunne rette landets økonomi, hvis nogen blev tvunget til at opgive al deres egendom. Han gik efter minoriteten, som bl.a. var jøderne, der var kendte for at stå bag nogen af verdens største banker og financer. Det var dem han tvang til at opgive deres egendomme og penge, og sendte dem til koncentrationslejre, hvor de kunne gøre godt af deres muskler til byggelsen af bygninger som ville føre Tyskland ud af deres pengekrise.

Hitler og sigøjnerne:

Hitler var en racistisk mand, der ikke ville have "udlændinge" til at nyde godt af landets goder. Sigøjner er jo en folkegruppe der vandrer fra sted til sted, og er derfor ikke tysker. De var altså også en minoritet, der ikke hørte til Tyskland, og derfor ikke skulle få lov, til at nyde af Tyskland og føre landet i dybere pengekrise. Han troede fuldt på Darwins teori om "survival of the fittest", og mente derved at "udlændingene" ikke kunne overleve i et land, de ikke hørte til i.

På den måde fik han skabt det perfekte billede af arieren, som var en typisk ren tysker, der ikke var af udenlandsk herkomst.

Hitlers gejst:

Hitler drabte kommunisterne fordi de stod i vejen for hans planer, kommunisterne var altså politiske modstandere, og derfor en fjende. Hvad angår handikappede, sigøjner samt jøder, var disse ikke fjenderne men skadedyrerne der skulle udryddes for Tysklands fremtid.

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener med "gejst". Skulle du mene baggrunden for Hitlers uddrydelse, har jeg allerede besvaret dette ovenstående.

Skulle du derimod mene Hitlers drivkraft, så var det ønsket om et rigt land, magt og styre.

Håber det hjalp :)


Svar #3
08. juni 2014 af Hjælpmangel (Slettet)

Mange tak for hjælpen! Det hjalp en del jo :))


Skriv et svar til: 2. verdenskrig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.