Almen studieforberedelse (AT)

Analyse af reklamer

08. juni 2014 af TereseHp (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle! 

Jeg håber nogen vil hjælpe mig i min lidt desperate situation! 

Jeg skal op i AT på tirsdag i fagene Mediefag og Historie, og har om forbrugersamfundet og dets udvikling i forbindelse med mad og drikke. Jeg har i den forbindelse valgt at inddrage tre reklamer, hvor jeg vil vise at ved at ikke nok med at forbruget er steget, så er der også kommet en ændret holdning til reklamer og hvordan der reklameres for varerne.

Jeg vil derfor spørge jer, hvilken metode er det jeg bruger? 

Jeg har skrevet at jeg laver en billedanalyse, hvor jeg bruger den kildekritiske metode. Dernæst laver jeg en komparativ analyse, for at sammenligne de tre reklamer, så jeg bedre kan se udviklingen.

Lyder det rigtigt? Kan man godt slå den kildekritiske metode sammen med billedanalysen?

Hvis ja, hvordan forholder man sig så kildekritisk til reklamerne? (Det er tre billedreklamer, fra tre ugeblade i år 1971, 1987 og 1993 - jeg har vedhæftet én af reklamerne)

På forhånd mange tak! Håber I vil hjælpe :-)

Vedhæftet fil: Makaroni.jpeg

Svar #1
08. juni 2014 af TereseHp (Slettet)

Det kunne være virkelig virkelig fedt, hvis nogen kunne svare på mine spørgsmål! :-)

Mvh Terese


Skriv et svar til: Analyse af reklamer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.