Studér i udlandet

Hjælp med SU

13. juni 2014 af Skopuningurin (Slettet)

Hejsa
Det virker som et dumt sprøgsmål, men er SU og SU-stipendium det samme? Jeg har fået afslag på min ansøgning om SU (jeg er blevet optaget på University of Aberdeen, Language&Linguistics), med den begrundelse at jeg ikke kan få SU-stipendium efter som at det kun er master/kandidat som er berettiget til su-stipendium. Så jeg mistænker at jeg har sat et kryds formeget i #0.
Jeg brugte dette skema efter som at jeg er færing, og derfor ikke kan få NemID med det samme.

På Færøerne får vi ikke den helt store hjælp vedrørende SU, så jeg er tvunget til at spørge her inde.
Mvh

-Skopuningurin

Svar #1
13. juni 2014 af Skopuningurin (Slettet)

Jeg satte kryds i #0 ved "Min uddannelse er på Fast Track listen" og "Uddannelsen berettiger til udlandsstipendium, og jeg søger hermed". Jeg er siker i at der skal ikke være noget kryds ved det næsta punkt i #0. 

Brugbart svar (0)

Svar #2
15. juni 2014 af SusanneAndersen3 (Slettet)

Hmm... Udlandsstipendier gives rigtigt nok kun til Master/kandidater.. De har ikke skrevet andet end dette? Med den begrundelse, som de giver, vil jeg tro, at det er udlandsstipendium, som de har givet afslag på og ikke selve SU-en

Brugbart svar (0)

Svar #3

Er det den her uddannelse?

Linguistics

MA (Hons) Language and Linguistics

Eksamensgrad: Bachelor
Normeret uddannelseslængde, ca.: 48 måneder
ECTS-points: 240
Uddannelsen er godkendt til støtte i perioden fra og til: 1. januar 2013 - 31. december 2014

Brugbart svar (0)

Svar #4

Omvendt skriver de på deres hjemmeside, at "Det vi her på sitet kalder SU, er den støtte, du kan få (i SU-loven kaldet 'SU-stipendium'). SU-lån kan du vælge at optage ved siden af - det skal du betale tilbage med renter. I SU-loven dækker begrebet 'SU' både over 'SU-stipendium'  og 'SU-lån'."

Måske bør du kontakte dem og høre ad.. Jeg kan godt forstå, at du er forvirret, eftersom du burde kunne få din SU med

Svar #5
16. juni 2014 af Skopuningurin (Slettet)

Hejsa

Jeg har grublet over det hele, og jeg er kommet til den konklution det er min egen fejl. Jeg burde ikke havde sat et kryds ved "udlandsstipendium"  da dette ikke er det samme som "SU-stipendium".

Jeg må dog vente lidt med at sende en ny ansøgning til SU, da jeg mangler et dokument med en "Actual/Expected date of completion". Dette skal være med i ansøgningen. Men det tager jeg som det kommer.

Jeg takker for svaret Susanne. 

Brugbart svar (0)

Svar #6
16. juni 2014 af SusanneAndersen3 (Slettet)

Det er helt i orden:) Har selv været igennem alt det her, da jeg begyndte i England.

Skriv et svar til: Hjælp med SU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.