Religion
Tørlædedebatten
Hvad synes i om tørklædedebatten?
Svar #1
14. juni 2014 af Savior123 (Slettet)
Hvorfor ønsker du et debat om dette?
Men det er rimelig normalt. De passer deres religion, hvilket de fleste kristne også gør. Man okay... Tørklæder der dækker hele fjæset, og er nærmest som spørgeslekostumer er over grænsen....
Ellers er det helt fint, og i mine øjne ser jeg piger med eller uden tørklæde ens. Det er personligheden der taler.
Svar #2
14. juni 2014 af Gratian (Slettet)
Hvad skal du bruge dette til?
Jeg er passiv. Tørklæde er et religionsaspekt som ingen skal blande sig i.
Svar #3
#2 enig og det skaber bare en intementel ironi i indlægget her.
Svar #4
14. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)
At bære tørklæde er et kulturelt/praktisk fænomen, der ikke har særlig meget med religion at gøre.
Svar #5
#4 Jo inden får Islam står der at man BØR bære tørklæde, men der står ikke at man skal bære tørklæde, men det gør det stædigvæk ikke til et kultur - men derimod et religionaspekt :)
Svar #6
Jeg kan godt se hvor du vil hen, men i mine øjner hører det ikke under kultur ;)
Svar #7
15. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)
Men hvad er det, der skal debatteres her? For 1-2 generationer siden var det almindeligt, at kvinder i Danmark bar et tørklæde, når de var ude, mest vel for at holde på frisuren i dansk ruskvejr. Men moden er vel så gået andre veje. Måske tænker du mere på at bære en burqa, men også det er et kulturelt fænomen, udviklet gennem århundrederne i mandsdominerede samfund, hvor mændene vogter over kvinderne som de vogter over deres kvæg, og det er selvfølgelig bekvemt, hvis man samtidig kan pådutte det religionens autoritet.
Svar #8
15. juni 2014 af Savior123 (Slettet)
Stopper den her for indlægget er slet ikke relevant, og #0 har sikkert kedet sig ihjel da han skrev dette indlæg.
Skriv et svar til: Tørlædedebatten
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.