Studievejledning
Eksamensbevis
Jeg har et spørgesmål angående at "lukke for sit eksamensbevis"... Jeg var ikke klar over at skulle have udfyldt en blanket helt tilbage i marts måned, for at kunne blive student fra HF. Nu har jeg aflagt alle mine eksaminer, og nu når jeg går ind på optagelse.dk for at søge videregående uddannelse kan jeg se at mine karaktere ikke står der inde, er det så forsent at udfylde den blanket og lukke for sin eksamens bevis? skal jeg så vente et heelt år for at komme ind på et universitet?
Svar #1
21. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)
Først bør du logge ind på Optagelse.dk igen og så gå til Adgangsgrundlag og trykke på "Tjek for nyt eksamensbevis". Da burde dine karakterer komme op hvis de ikke ligger under "bilag->udskrift fra eksamensdatabasen".
Anyway, så kan du nå at rette henvendelse til din skole i overmorgen og så sørge for at dukke op med de originale eksamensbeviser du har modtaget fra skolen - de må ikke forefindes i flere eksemplarer, og derfor skal de indleveres - hvis du ikke har dem, så kan du på tro og love erklære at du ikke har dem mere - dernæst kan de stadigvæk nå at lave et fuldt bevis til dig, som du så på onsdag eller torsdag eller generelt efter skolens sidste eksamensdag kan afhente fysisk på skolen, samt downlaode fra Ludus og efterfølgende uploade til optagelse.dk.
De er forpligtede til at lave det i indeværende skoleår, men de sætter fristen relativt tidligt for at kunne nå at lave alle beviserne.
Så du behøver ikke frygte - du har til 5/7 til at få det indleveret på optagelse.dk. Men gør det så hurtigt som muligt selvfølgelig.
Skriv et svar til: Eksamensbevis
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.