Studievalg og videregående studie

Economics & Business Administration

23. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Hej

Er der nogen, der kender noget til denne uddannelse ? Den kan tages på CBS, AU samt SDU, hvor den i Odense hedder Economics & Business Administration, Business Management.

Jeg vil meget gerne høre lidt subjektive meninger om uddannelsens kompetencegivning og studiets opbygning bortset fra det som kan læses via fagenes beskrivelser.


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. juni 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Jeg kunne måske komme med noget input mht. dens kompetnecegivning, hvis du fortæller mig, hvad du vil bruge uddannelsen til. Altså hvilken branche har du interesse for? 

Jeg læser selv økonomi på et amerikansk universitet, så har delvis overblik over arbejdsmarked for både det nationale- og  internationale arbejdsmarked. 


Svar #2
28. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Fedt.

Jeg skal gerne efter kandidaten arbejde med virksomhedsudvikling, M&A, strategi, noget projektorienteret.

Altså et eller andet projektorienteret som handler om at skabe og styre.

Men jeg tænker bare på om uddannelsen træner én mere til en bogholderifunktion for det vil jeg absolut ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. juni 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Carsten,

"Economics" can være mange ting, men i den her sammenhæng lyder det som om, at det er mere i takt med virksomhedsorganisation, hvilket kan have noget at gøre med en virksomheds market power og noget i den stil. Og det ser også ud som om, at business administration og business management vil være mere om eksterne og interne relationer for virksomheden end om revison/accounting. 

Så jeg vil helt klart sige, at den her uddannelse vil være god, hvis det er strategi, M&A og innovation/projectorienteret arbejde du vil arbejde med. Du kommer nok til at have et par få statstik og revision klasser, men det vil kun være en lille del af dit pensum for uddannelsen. 

Og nej, bogholderi og denne uddannelse hører ikke sammen. Det er mere i den tørre finans- og revisionsafdeling. :-)


Skriv et svar til: Economics & Business Administration

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.