Studievalg og videregående studie

Studerende på medicin-uddannelsen på AU og SDU

28. juni 2014 af klovnen123 (Slettet)

Hej. Det er lidt et underligt spørgsmål, men jeg kunne godt tænke mig at få indblik i, hvad for nogle ''typer'' studerende, der er på medicin-uddannelsen på begge universiteter, hvis det er muligt at generalisere, for jeg er lidt nervøs for at starte på uddannelsen. Desuden har jeg ikke haft kemi A på gymnasiet, men kun kemi B, og vil derfor gerne vide, om det vil komme til at udgøre en udfordring for mig, for jeg har hørt noget om, at kemien kun spiller en rolle under bachelor-uddannelsen. 

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Jeg kan kun udtale mig i forbindelse med AU. På AU findes egentlig alle typer, og jeg synes, der er god plads til forskellighed. Mange frygter, at medicinstuderende ALLE er nogle kloge hoveder, som ved alt og måske er lidt "snobbede" - sådan havde jeg det i hvert fald. Langt de fleste er dog søde og nede på jorden.

Det er et adgangskrav, at man har kemi B, og derfor er du fuldt ud kvalificeret. Undervisningen i biokemi starter også med et grundforløb i kemi, så du bliver ikke bare kastet ud i avancerede biokemiske teorier og processer fra dag et.

Tag du den bare med ro. :-)

Svar #2
29. juni 2014 af klovnen123 (Slettet)

Ok. Tak :)

Skriv et svar til: Studerende på medicin-uddannelsen på AU og SDU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.