Studievalg og videregående studie

HTX Mat/it

09. juli 2014 af Nielsen203
Hej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd.

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juli 2014 af Narkcab

Typer der vælger HTX, de koncentrer sig mere om computer/videnskaben. Så hvis din interesse er meget stort i det, så passer det dig godt. Og at du skal være klar på at du kommer til at få opgaver man skal knokle meget til.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. juli 2014 af bjerg11 (Slettet)

Jeg skal også på HTX efter sommerferien. Det bliver hårde 3 år, men man bliver godt rustet til de videregående uddannelser. Jeg har valgt Matematik-  Kemi-linjen - MK.   

Matematik og IT er et spændende linje, men man skal have mange kompetencer inden for det område. Held og lykke!!

Husk nu! Du kan sagtens vælge en anden linje, hvis det ikke går vældig til.   


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. juli 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

#2,

nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt, men...

er det ikke meningen at man får bestemte kompetencer inden for et område ved at vælge en bestemt linje? Det er vel interessen man skal have på forhånd?

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. juli 2014 af bjerg11 (Slettet)

Jo, i den grad, men man bør have visse kompetencer. Jeg kender en håndfuld unge, som har valgt denne linje, og de mener at første og andet år var barnemad, da de var talentfulde i området. Jeg opfordrer ikke admin til at have virkelig stor ekspertise for at kunne klare sig godt på linjen. Jeg mener, at man bør have større interesse i faget end alt andet. 

Håber det var svar til #3 


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. juli 2014 af MaibritG

Det er ikke specielle forudsætninger at have kendskab til IT, computer eller matematik som sådan. Det er da en fordel at have en basal viden i folkeskolens matematik og at kunne tænde samt anvende en computer, men mange af kompetencerne kommer i løbet af de tre år. Naturligvis bliver det nemmere, hvis man kender det, f.eks. programmering eller Photoshop, i forvejen, men det er bestemt intet krav, og du kan sagtens følge med.

Så #0, ta' det stille og roligt, og lad være med at lytte for meget til #2. Især taget i betragning at han/hun først lige har færdiggjort folkeskolen. Finder du ud af at mat/it-linjen ikke er dig, findes der det blødere alternativ i form af kommunikation/IT-linjen, som du kan skifte til inden grundforløbet afsluttes.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #6
10. juli 2014 af Nielsen203

hej tak for jeres støtte er der andet i kan tilføj fx hård opgave som bliver nævnt i #1

Svar #7
10. juli 2014 af Nielsen203

Er der nogen af jer som har taget linjen og som kan fortælle om den hvis der er ? tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #8
10. juli 2014 af MaibritG

Hvad er det helt præcist du vil vide om linjen? Ofte kan du finde HTX-opgaver i langt de fleste fag herinde inklusiv SRP (min egen er det eksempelvis) og SO. Der er dog ikke som sådan en standard opgavesamling, da opgaverne kan være forskellige fra linje til linje, fra klasse til klasse og fra skole til skole. Den eneste undtagelse er de skrifttlige eksamenssæt, som bruges ved den rigtige eksamen.

En "hård" opgave er ikke særlig specifik, da nogle måske synes at engelsk grammatik er svært, mens andre synes at vektorer i rummet er krævende.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #9
10. juli 2014 af Nielsen203

Nu skal jeg lige være præcis er der nogen som har valgt den linje før og som kan fortælle hvordan det har gået? Osv.

Skriv et svar til: HTX Mat/it

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.