Studievejledning

Anklaget for snyd???

02. august 2014 af Christian95 (Slettet)

Hej,
Det mest underlige er sket mens jeg var på ferie nu her. I tirsdags ved aften tid, ca. kl. 17:30, bliver jeg ringet op af en herre fra undervisningsministeriet, der forklarer mig at han ringer for at informere mig om at mit studentereksamensbevis ikke længere er gyldigt pga. plagiat eller snyd til min skriflig spansk eksamen for snart 3 måneder siden. Jeg kan på hånden på hjertet sige at jeg ikke har snydt, andvendt internettet eller på nogen måde foretaget noget der kunne betragtes for snyd til eksamen, og da jeg spurgte ind til ham, forklaede han mig at han ikke kunne fortælle mig mere, da han udelukkende kun skulle informere mig om at mit beivs ikke længere er gyldigt, til at jeg havde været til en ny prøve. Jeg fik til eksamen det jeg plejer at få  normalt, så jeg var tilfreds. Jeg kontaktede straks min lærer og forklarede hende mit opkald, og hun forståd ingenting af det, hun havde jo læst den, og der var ingen tegn på snyd i min opgave, og hun havde ikke inberettet mig. Herren fra undervisningsministeriet forklarede ydeligere at jeg ville modtage et brev(jeg har intet modtaget) og at jeg skulle til en ny prøve om ca. 14 dage. Nogen der har oplevet noget ligende? Jeg er lige blevet optaget på universitetet, så jeg sidder med en dårlig mavefornmmelse, og jeg forstår ikke hvordan det her kan være opstået. Jeg kan med 80% sikkerhed sige at jeg ikke tror det er var nogen form for telefonfis, og han virkede meget reel i telefonen. What to do?

Brugbart svar (1)

Svar #1
02. august 2014 af peter lind

Det lyder mærkeligt. kl. 17:30 er arbejdet normalt slut. Desuden er det almindeligt praksis at man hører eleven først inden man tager et så drastisk skridt, som at erklære en eksamen ugyldig. Det er også meget usædvanligt at det sker så sent lige op til studiestart.

Svar #2
02. august 2014 af Christian95 (Slettet)

Mange tak for svaret. Så som udgangspunkt kan jeg antage, at det enten har været en person med hensigt at lave sjov med mig, eller at det har været en stor fejl fra deres side?

Brugbart svar (0)

Svar #3
02. august 2014 af peter lind

ja

Brugbart svar (0)

Svar #4
03. august 2014 af Savior123 (Slettet)

Derudover vil man heller ikke meddele så sent, og især efter man er blevet optaget osv. Tror ikke du behøver at gå rundt med en dårlig mavefornemmelse. Telefonfis sket tit.

Brugbart svar (0)

Svar #5
03. august 2014 af JEEJ2008 (Slettet)

Forløbet lyder urealistisk! Jeg tror du er blevet "narret" og hvorfor nogen synes det er sjovt forstår jeg så ikke.

Brugbart svar (0)

Svar #6
03. august 2014 af Savior123 (Slettet)

#5 det er jo ikke alle der har har den gode moralitet. Selvfølgelig skal der være nogle åndssvags mennesker der prøver på at gøre andre nervøse eller ulykkelig. Men heldigvis findes der mange med en god moralitet, og i håb om at de sidste vil stige ombord :)

Svar #7
03. august 2014 af Christian95 (Slettet)

Okay mange tak. Jeg vil glemme det så :) Jeg må bare indrømme at han ellers lød meget reel, og især da han spurgte ind til mit navn for at være sikker på at han var i kontakt med den rigtige. 

Brugbart svar (0)

Svar #8
03. august 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #9
04. august 2014 af Hijsa

Er der nogen som helst måde du kan tage kontakt til undervisningsministeriet på, for at bekræfte/afkræfte situationen? For wauw, hvor lyder det totalt urealistisk at sådan noget skulle ske. Især efter 30. juli, burde det ikke være muligt at få sådan en opringning.

Jeg vælger at tro på at det er en meget dårlig joke, som nogen har prøvet sig med. 

Brugbart svar (0)

Svar #10
05. august 2014 af ping317 (Slettet)

Er på team "fake" telefonopkald. kontakt undervisningsministeriet, forklar opkaldet, og få en afklaring, ellers går du bare med en mærkelig mavefornemmelse :) og skriv lige herinde hvad de siger ;)

Skriv et svar til: Anklaget for snyd???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.