Engelsk
Introduktion af aflevering?
Hej, har en aflevering for, det er bedst at starte sin aflevering med introduktion. Nogen der kan give nogle punkter eller hjælp. Teksten for afleveringen kan findes i mit tidligere spørgsmål som vedhæftet fil.
Bemærk: Introduktionen skal ikke være i punktform, men i tekstform
Tak
Svar #1
11. september 2014 af Andersen11 (Slettet)
Hvilket tidligere spørgsmål er det, du henviser til?
Svar #5
12. september 2014 af Hansihh (Slettet)
Svar #6
12. september 2014 af exatb
Hvis teksten ikke er relevant, hvorfor skriver du så i #0 hvor man kan finde den?
Og så er det nok smart at vedhæfte den her, så folk ikke skal lede efter den andre steder.
Svar #7
12. september 2014 af Hansihh (Slettet)
Svar #8
13. september 2014 af exatb
En introduktion kan indeholde nogle generelle betragtninger over emnet, og man kan til sidst komme ind på hvad man vil begrænse sig til at skrive om i hoveddelen. Og hvorfor man synes at netop dette er vigtigt eller interessant.
Svar #9
13. september 2014 af Stygotius (Slettet)
-
Godt forslag i # 8.
Det er fint at skrive hvad man vil begrænse sig itl ........så længe det gøres i en upersonlig form, -gerne i passiv, dvs. som f.eks. "derfor vil beskrivelsen af xxxxx begrænses til og xxxxx blive udeladt og xxxx ikke blive behandlet."
For alt i verden ikke noget i en introduktion med "Først vil jeg...så vil jeg.. derpå vil jeg skrive om... og til sidst vil jeg konkludere med..."
Det er barnagtigt og ikke til at holde ud at læse.
Svar #10
13. september 2014 af Hansihh (Slettet)
Svar #11
Jeg mener præcist hvad jeg har skrevet.
Enhver der læser opgaven, kan sgu da selv se hvad der står, hvad der nu kommer og hvad der kommer senere.
Det andet er en barnlig måde at skrive på og totalt overflødigt. Det drejer sig om hvad der står i opgaven, ikke om hvem der har skrevet den. Det kan man læse af det navn som opgaven er markeret med.
Svar #12
Svar #13
Jeg forstår ikke ét ord af hvad du her har skrevet.
Svar #14
Du mener det er barnligt at rette sig selv, men jeg mener det stik modstat.
Svar #15
Du burde nok læse hvad der faktisk står her i indlægene.
Jeg har intet sagt om at det er barnligt at rette sig selv.
Jeg har sagt at det er barnagtigt og forskoleagtigt i en indledning at skrive ting som "Først vil jeg...... - så vil jeg........... derefter kommer der.......... - og til sidst vil jeg slutte med at.................."
Alt dette ser enhver der læser en opgave, vel selv.
Det er desuden barnligt at fokusere på sig selv i stedet for at lade en opgavetekst tale for sig selv og lade læseren bedømme det der faktisk står. Den der har skrevet opgaven, er fuldstændig ligegyldig.
Svar #16
Svar #18
12. oktober 2014 af exatb
Man skal nok overveje hvordan man formulerer sig. Det er ikke heldigt at skrive at man "begrænser" sig til noget og "udelader" noget andet, hellere må man skrive at man "fokuserer" på det emneområde man nu engang vælger. Dette fokus må gerne begrundes i en særlig vigtighed eller interesse for dette.
Skriv et svar til: Introduktion af aflevering?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.