Bioteknologi

Benzoesyre

02. oktober 2014 af sejr10 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe, mig med det røde markerede spørgsmål i min rapport?

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. oktober 2014 af mathon

Din redoxafstemning er rigtig.

Brugbart svar (0)

Svar #2
02. oktober 2014 af Hippocampus (Slettet)

Du skal beregne masserne af alle komponenterne brugt ved forsøget. Du skal vise, at massen af kaliumdichromat og massen af syren brugt i forsøget var højere end de andre komponenters masser. Du skal igen benytte formlerne n = m / M og n = c · V 

Brugbart svar (0)

Svar #3
02. oktober 2014 af mathon

Pas på formuleringen  :-)

Brugbart svar (0)

Svar #4

Hvad mener du? 

Svar #5
02. oktober 2014 af sejr10 (Slettet)

Jeg har svært ved at forstå hvad du mener.. Min lærer sagde jeg skulle bruge nogle af mine tal fra bogholderiskemaet, men har svært ved at forstå hvilke det er, og hvad jeg PRÆCIST skal gøre. Min aflevering skal afleveres om 24 timer, så håber på at kunne forstå det hurtigst muligt :-D 

Brugbart svar (0)

Svar #6
02. oktober 2014 af Soeffi

Du skal vise, at der er brugt overskud af dichromat. Du ved at der skal bruges 2/3 mol (i følge reaktionsskemaet) for hvert mol benzylalkohol. Du skal finde ud af hvor mange mol, der er af hvert stof fra starten og se om antal mol dichromat er større end 2/antal mol benzylalkohol.

Brugbart svar (0)

Svar #7

Mathon: Det kunne da være, at du gad at svare på, hvorfor min formulering "halter" og ikke bare komme med en eller anden udtalelse, der ikke er underbygget på nogen måde.

Brugbart svar (0)

Svar #8
03. oktober 2014 af mathon

Du skal vise, at massen af kaliumdichromat og massen af syren brugt i forsøget var højere end ækvivalentmasserne til de andre komponenters masser.

Brugbart svar (0)

Svar #9
03. oktober 2014 af Hippocampus (Slettet)

Min formulering tydeliggør stadig, at man blot skal beregne masserne af alle komponenterne brugt i forsøget og efterfølgende vist, at massen af kaliumdichromat og syren er højere end de andre komponenters masse. Det er en udmærket og godtaget formulering.

Svar #10
03. oktober 2014 af sejr10 (Slettet)

Tak for hjælpen :-) har fundet ud af det nu :-) de positive ioner var regnet med, det var derfor 

Skriv et svar til: Benzoesyre

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.