Fransk

Hjælp til oversættelse.

19. november 2014 af Bubblegum17 - Niveau: C-niveau

Er der nogle der vil rette fejl i det jeg har oversat?

Det er en behagelig stol. Hun ser på et smukt billede. Der er et stort træ i den lille have. Marseille er en fransk by. I den røde kuffert er der en grøn kjole. Jeg lytter til en interessant CD. I fransktimerne har vi vanskelige øvelser. 

De lytter til en engelsk sang. Senere spiser de en god kage og drikker en stor kop chokolade. 

C'est une agreable chaise. Elle regarde sur e beau image. Il y a grande arbre dans le petit image. Marseille e francois ville. Dans la rouge valise il y a une vert robe. Je ecoute pour un interessant cd. Dans au cours de francais nous avons difficile exercise()

Ils ecoutent pour (engelsk) chanson. Plus tard manger ils un bonne gateau et boire un grande tasse de chocolat. 


Svar #1
20. november 2014 af Bubblegum17

?

Brugbart svar (1)

Svar #2
20. november 2014 af Grammatik (Slettet)

C'est une chaise agreable. Elle regarde sur une belle image. Il y a un grand arbre dans le petit jardin. Marseille est une ville francaise. Dans la valise rouge il y a une robe verte. J'ecoute un cd-rom interessent. Aux cours de francais nous avons des exercises difficiles. 

Ils ecoutent une chanson francaise. Plus tard ils mangeront un bon gateau et boiront un grande tasse de chocolat. 

Har rettet de fejl, jeg selv kunne finde i første omgang.

Husk at langt de fleste adjektiver står EFTER substantivet, de beskriver (fx robe vert i stedet for vert robe, som vi ville sige på dansk)
Husk desuden at tjekke kønnene på de ord, du bruger - det har stor betydning for, hvordan adjektivet udformer sig. 

Korrekt bøjning af verber kan du altid finde her:

http://french.about.com/od/verb_conjugations/a/boire.htm - Giver et fantastisk overblik over de forskellige tider/personer. 

Held og lykke med det franske!


Skriv et svar til: Hjælp til oversættelse.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.