Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til fysik

05. december 2014 af Pøllenderkunne (Slettet)

Som, så mange andre 3.g studerende sidder jeg med min SRP nu. Der er dog noget i den jeg ikke forstår.

Som en af delspørgsmålene står der jeg skal redegøre for Keplers lov og Newtons bevægelseslove, hvad indebærer dette? 

Mange tak for hjælpen på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. december 2014 af mathon

Redegør for indholdet i:

Keplers love:

1)  Alle planeter P bevæger sig i plane, elliptiske baner med Solen S i det ene brændpunkt.

2)  Det areal, stedvektoren \overrightarrow{SP} overstryger, er proportionalt med tiden.

3)  Forholdet mellem kubus på middelafstanden til Solen og kvadratet på omløbstiden er konstant.

.

Newtons urelativistiske love:

1)  Inertiens lov.

2)   \vec{F}=\frac{\mathrm{d} \vec{p}}{\mathrm{d} t}=m\cdot \vec{a}

3)  Aktion-reaktionsloven.
              Kræfter er vektorer ligesom hastigheder, accelerationer og bevægelsesmængder

Svar #2

Hej mathon tak for svaret, men jeg ved godt hvad hvordan begge love ser ud, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal redegøre for dem.

Brugbart svar (0)

Svar #3

Du skal formentlig redegøre for betydningsindholdet af ovennævnte love.

Svar #4

Er dette en så en passende redegørelse for Newtons første lov eller er det bare en forklaring?

Newtons førstelov lyder "en partikel, der ikke påvirkes af kræfter, eller kræfter med resultanten 0, vil enten ligge stille eller bevæge sig jævnt og retlinjet"

Pointen med den først lov er altså, at en genstands naturlige bevægelse er en jævn og retlinjet bevægelse. Hvis en genstand ikke påvrkes af nogen resulterende kraft vil den fortsætte i samme retning i al fremtid.

Brugbart svar (0)

Svar #5

Om den er passende, afhænger af øjnene, der ser, og ørerne, der hører.

Men i kort form er den "dækkende". Hvor kort det kan tillades, ved kun du, som kender din lærers krav og metoder.

Svar #6

Det er bare lige det der står i bogen lægger ikke min egen besvarelse op i tilfælde af at det dukker op som plagiat for censor

Skriv et svar til: Hjælp til fysik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.