Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Inspiration (Terroisme) - Engelsk A, Samfundsfag B.

05. december 2014 af Glinvad24 (Slettet)

Hejsa alle sammen!
Nu er SRP ugerne skudt i gang, og jeg har fået min problemformulering, som lyder:
1) Redegør for USA’s PATRIOT act og for de omstændigheder der førte til vedtagelsen af loven

2) Analyser og fortlk Jonathan Safran Foers roman Extremely Loud and Incredibly Close (2005) med særligt fokus på hovedpersonens traumatisering og forfatterens tematisering af frygt.

3) Diskuter, med inddragelse af bilaget, hvordan den demokratiske udvikling i et post-11. september USA har formet sig og vurder på den baggrund, hvordan en moderne demokratisk stat bedst bekæmper terrorisme.

- Hvortil jeg har fået et bilag.

Jeg har oprettet denne tråd ene og alene for at få lidt inspiration.

I det redegørende afsnit har jeg tænkt, om det ville være relevant, at forklare hvad der skete under 9/11 og redegøre for hvad terrorisme i bund og grund er (Ville det være dumt?)

Så vil jeg analysere Extremely Loud and Incredibly Close, hvor jeg vil perspektivere den til nogle beretninger om livet efter 9/11 (en anden bog).

I det diskuterende spørgsmål, vil jeg komme ind på det amerikanske overvågningssamfund, og finde ud af hvordan man bedst bekæmper terrorisme. 

Er åben for mulige forslag, til hvordan jeg kan skrive den bedst mulige SRP! Giv også gerne generelle tips, hvis i lyster! 


Skriv et svar til: Inspiration (Terroisme) - Engelsk A, Samfundsfag B.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.