Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
HJÆLP TIL SØJLEDIAGRAM!!
Da jeg ikke er noget computer geni, så beder jeg nu om hjælp herinde! Jeg står og skal lave et diagram til min SRP med antal fødte børn med Downs syndrom pr. år. (Se linket for år og antal (Postnantale)). Er der mon ikke en venlig sjæl, som vil være så sød, at hjælpe mig?! Jeg har prøvet efter en masse forsøg, samt med hjælp fra Youtube, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det... HJÆLP!!
http://down.dk/statistik/
Svar #2
14. december 2014 af CarstenMatsson (Slettet)
Jeg har lavet det for dig så du kan se hvordan det skal stilles op.
Du kan sende en besked med en mailadresse og så skal jeg sende dig excel-filen.
Svar #3
14. december 2014 af dicfred (Slettet)
#1 Det har jeg gjort, men problemet er bare, at tallene står forkert. Så jeg vil gerne have det så f.eks. årstallene står nede og antallet af fødsler står til venstre, så man kan se stigningen ved et kurve/søjle diagram. Jeg ved nemlig ikke, hvordan man kan lave det om :)
Svar #5
14. december 2014 af dicfred (Slettet)
Det var til svar #1, da jeg først så din besked efterfølgende. Men tusinde tak for hjælpen!!
Svar #6
14. december 2014 af CarstenMatsson (Slettet)
Du skal bare altid undlade at skrive en titel på årstalskolonnen. Så tror Excel det er et separat datasæt. Så kun titel på den kolonne der har med y-aksen at gøre, i selve arket.
Skriv et svar til: HJÆLP TIL SØJLEDIAGRAM!!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.