Studievalg og videregående studie

hvorfor Jura?

11. marts 2015 af Imathilde (Slettet)

Hej alle jura studerende

Jeg er ved at søge ind på Jura studiet, og kunne godt tænke mig at vide hvorfor i valgte at studere Jura?

og er der nogle der har nogen råd til en ansøgning eller evt. samtale? er der nogen der ved hvad de lægger vægt på på jura studiet i en ansøgning?

er der nogen der har et godt råd til hvordan man skal starte med at skrive om? jeg har allerede skrevet den, men er ikke helt tilfreds. 

håber i kan hjælpe


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. marts 2015 af UG124 (Slettet)

Jeg går pt. i 10. klasse så jeg kan  derfor ikke rigtigt indbyde, men jeg er interesseret i jura; så jeg følger lige med her...


Brugbart svar (1)

Svar #2
14. marts 2015 af Roman Garcia

Hvis du ikke selv ved, hvorfor du vil læse jura, så får du nok ikke særlig meget hjælp. Den motiverede ansøgning skal jo give mening, og hvis du blot skriver en standardtekst, som mange andre har, så bliver mulighederne nok ikke større.

Du skal beskrive de aktiviteter du har foretaget, som viser, at du er interesseret i jura. Det kan være et relevant studiejob, anden studieaktivietet der er relevante i forhold til jura og eventuelle kurser.

Personligt læste jeg jura, idet faget havde den rette balance mellem teori og håndværk. Jura er ikke på samme måde som andre universitetsuddannelser en teoretisk uddannelse, og det tiltalte mig, idet man får nogle konkrete værktøjer til at løse konkrete problemstillinger.
 


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. marts 2015 af crackzter (Slettet)

Der er ikke nogen ansøgning som er rigtig eller forkert. Det kræver at man nær læser studieforløbet og sætter deri relation til det man har lavet, og ja, det tager tid. Jeg søgte også ind på jura i år :) held og lykke.

Brugbart svar (0)

Svar #4
16. marts 2015 af Roman Garcia

Der er ikke en nogen ansøgning som er rigtig eller forkert, men det er i hvert fald dårlige og gode ansøgninger.

Jeg er enig, at man skal se på studieforløbet. Dog vil studieforløbet nok ikke være så afgørende, idet man bruger den samme metode på forskellige juridiske fag. Derfor er der ikke den store variation i studieforløbet. Man kan dog lægge vægt på, at man er god til gruppearbejde osv. Derudover kan man lægge vægt på en generel studieparathed, samt en særlig interesse for samfundsvidenskabelige og jurdiske forhold.


Skriv et svar til: hvorfor Jura?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.