Almen studieforberedelse (AT)

Feedback på problemstillinger?

20. marts 2015 af rvcallesen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! 

Jeg sidder som så mange andre af landets 3.g'ere og kæmper med den sidste AT-synopsis. Jeg har dog ikke fået så god vejledning, som jeg havde håbet på, og den sidste vejledning var mildest talt spild af tid. 
Jeg har ikke lige haft mulighed for at få feedback fra mine vejledere(jeg har kontaktet dem, har endnu ikke hørt noget) mht mine problemstillinger, så jeg skriver herinde!

Overordnede emne: Kommunikation - muligheder og begrænsninger.
Selvalgte emne: Overvågning af kommunikation / kommunikationsovervågning.

De problemstillinger, jeg sidder og arbejder på: 

Redegør for Michel Foucaults teori om overvågning (kom herunder ind på disciplinerende magt over individet)

Undersøg, hvordan kommunikationsovervågning kommer til udtryk i bogen "1984" af George Orwell. 
Evt. med henblik på at drage paralleller til M. Foucaults teori

Vurdér muligheder og begrænsninger ved kommunikationsovervågning i så høj grad

Diskuter, med udgangspunkt i (en eller artikel, jeg ikke helt har valgt endnu), hvorvidt denne form på overvågning er aktuel i nutidens samfund. 

Min problemformulering har jeg dog ikke helt fået bikset sammen. Jeg overvejer, om jeg kan bruge det, som jeg skriver under vurderingen som min problemformulering i stedet. Så den kommer til at lyde: "Hvilke muligheder og begrænsninger kan der ses ved kommunikationsovervågning?" 

Problemstillingerne har jeg inddelt efter de taksonomiske niveauer, men jeg er usikker på, om man SKAL gøre sådan..? Jeg ved, at ikke alle lærere deler samme holdning, når det kommer til AT, og jeg har før fået helt forskellige svar mht et problem med AT. 


Skriv et svar til: Feedback på problemstillinger?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.