Kommentarer til Studieportalen.dk

Nødvendige regler? Eller regler bare for at have regler?

07. april 2015 af BGH1995

Er der en speciel grund til, at man på Studieportalen aldrig fjerner indlæg, som deres brugere har skrevet?

Eller er det bare en regel, som er til, fordi man bare gerne vil have nogle regler?

Hvad er pointen..?


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. april 2015 af mathon

Pointen er, at fremtidige brugere kan lære af indlæggene.


Svar #2
07. april 2015 af BGH1995

Hej

Ja, det kan jeg godt gætte mig til.

Men hvis vi nu skal være helt ærlige, så er det ikke "alle" indlæg, som man rent faktisk kan bruge til noget.

Det er mere dé indlæg, som jeg ikke kan se, hvorfor man ikke må slette - Specielt hvis det er på opfordring af trådstarter. Det burde jo være en vurderingssag, og ikke en sag, som er bundet op på unødvendige regler.

Vh


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. april 2015 af Therk

Men hvad så med de hjælpere, som har brugt tid på at besvare spørgsmålet?


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. april 2015 af mathon

#2

Helt ærligt findes der mange andre skøn end dit og undersøgelser har vist, at det er blevet sværere at bryde den sociale arv. Der er derfor brugerbehov for et bredt pædagogisk "udbud". Endvidere har hjælperne hjulpet med vished om, at deres indsats har været tiden værd.

Ville du selv hjælpe med et indlæg, du vidste blev slettet 5 minutter senere på opfordring af spørgeren, som nu pludselig så en genvej til karakteren 12?


Svar #5
07. april 2015 af BGH1995

#3

Ja, hvad med dem...? 

Hvis der bliver oprettet et indlæg, som ingen kan bruge til noget, så er der ofte heller ikke nogen, som besvarer spørgsmålet? Senere kommer til trådstarter og beder ST om at fjerne indlægget - Men det kan man ikke, fordi det står i deres "regler".

Jeg undrer mig bare over, hvorfor man har regler, som der ikke lige umiddelbart kan findes nogen logisk grund til at have.


Svar #6
07. april 2015 af BGH1995

#4

Hvad mener du med socialarv? Brugerbehov for pædagogisk udbud?

Sikke noget vås! Hør nu her..

Fortæl mig, hvad et ubrugeligt og ubesvaret indlæg, der er over 1 år gammelt gør for Studieportalens brugere?


Brugbart svar (0)

Svar #7
07. april 2015 af SuneChr

# 2
Det er en individuel vurdering, om et indlæg vil fortjene - og give anledning til et tryk på [Brugbart svar ()].
Hvem skal afgøre, om et indlæg "er noget værd"?
En gang imellem kan man dog undre sig over indlæg, som er krediteret med [Brugbart svar (1)].
 


Svar #8
07. april 2015 af BGH1995

#7

Jeg forestiller mig ikke, at der sidder noget specielt udvalg, som vurderer om et indlæg "er noget værd".

Så det er vel op til den enkelte at vurdere - Hvilket jeg ikke ser noget problem i. Prøv at se på nedenstående eksempel - Jeg tror at vi alle kan blive enige om, at nedenstånde tråd ikke gavner Studieportalen på nogen som helst måde.

Alligevel må man ikke slette indlægget, fordi det er en "regel" man har lavet.

Hvis der bare var nogen, som kunne forklare, hvorfor man har den regel - Det er såment det eneste jeg efterspørger :-)

https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1442776


Brugbart svar (1)

Svar #9
08. april 2015 af SuneChr

Man kan undertiden få noget ud af ingenting, - noget i en helt anden retning trådstarter slet ikke havde tænkt på.
https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1591012
Svaret må vel siges at kunne imødekomme spørgsmålet, - omend trådstarter vist var et helt andet sted.


Svar #10
08. april 2015 af BGH1995

#9

Haha, fair nok. :-)

Jeg antager dog alligevel, at reglen ikke har nogen egentlig funktion.


Skriv et svar til: Nødvendige regler? Eller regler bare for at have regler?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.