Kommentarer til Studieportalen.dk

Ringe dansk i et kompendium

04. oktober 2021 af Stygotius

Sproget i kompendiet "Købsadfærdanalyse, -->kultuelle forhold" er så dårligt og primitivt  at det aldrig burde være sluppet ud til læserne.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. oktober 2021 af Moderatoren

Tak for din kommentar. Hvis noget i komendiet er uklart for dig, så må du gerne spørge.


Svar #2
04. oktober 2021 af Stygotius

Mange tak.


Svar #3
31. januar kl. 09:29 af Stygotius

Sproget i kompendiet om SWOT-analyse er så dårligt og fejlfyldt at det er pinligt for Studieportalen, som burde kunne vejlede elever der har brug for hjælp. Det er skrevet i et sprog der er primitivere end det som en 8.klasses elev kunne levere. Det kan man ikke byde dem der har brug for kvalificeret hjælp.

Et par udvalgte eksempler vil illustrere hvordan: 

........................................................................................................................

Den eksterne situation for B&O vil (derimod i højere grad) være bygget op omkring en analyse af deres omverden og deres konkurrenceforhold.

Eksempel på SWOT-analyse af B&O[1]

B&O er en virksomhed der blev grundlagt i 1925 i Struer, og de er kendt for deres højkvalitets- og meget luksuriøse audio-, video- og multimedieprodukter. De har i dag omkring 2000 mennesker ansat, og produkterne sælges i 70 forskellige lande. Man (ligger) lægger meget vægt på produktudvikling og serviceniveauet i virksomheden. (Virksomheden) Den blev som mange andre påvirket af recessionen, hvilket betyder at deres økonomiske situation blev forværret, men er ifølge de seneste 2 år stille og roligt på vej opad igen. B&O (ligger) lægger stor vægt på udenlandsk vækst, da man har (regnet sig frem til) beregnet, at 91 % af virksomhedens omsætning kommer (ud af) fra salg udenfor Danmark. Fordi B&O’s målgruppe er meget lille, benytter man ikke ressourcer på reklamer i eksempelvis TV. (Reklamer i TV) De (rammer) når en stor del af befolkningen, men er meget omkostningsfyldt, og da målgruppen udgør en meget lille del af (befolkningen) denne, vil dette være spild af penge. B&O har (også) indgået en række profitable samarbejdsaftaler, som gør at de har udviklet deres salgsområde i høj grad. Her er der bl.a. tale om aftaler med BMW, AUDI, Mercedes og (Ashton) Aston Martin(, h). Herudover har man (også) aftaler med Apple og Amazon. B&O står hovedsagligt overfor det problem at flere og flere udbydere af audio- og visuelt udstyr begynder at kunne levere produkter af samme tekniske kvalitet(, men) til billigere priser.

Identificering af stærke og svage sider

Som beskrevet i casen lægger B&O meget vægt på deres produktion og produktudvikling, og de ser (dem) sig selv som (nogen) nogle af de førende indenfor deres produktionsområde, hvilket (så) er en af deres kernekompetencer (Hvad er denne kernekompetence?). B&O har også meget lave omkostninger til markedsføring, da dette ikke er et område de finder synderligt nødvendigt at bruge ressourcer på, og (herigennem) derfor vil man kunne benytte disse ressourcer andetsteds. (Herfor) Således vil dette (også) være en styrke for virksomheden. Vedrørende servicefaktoren vil man kunne se det som en stærk side, at B&O lægger meget vægt på at tilbyde den ”fulde” oplevelse, når man køber et af deres produkter, samt at man (hos B&O) her tilbyder hele tre års garanti på købte produkter. Ovenstående eksempler er alt sammen noget man kan finde gennem brugen af en virksomheds værdikæde. Efterhånden som flere og flere af B&O's få konkurrenter bliver teknologisk mere udfordrende for virksomheden, vil (B&O) man kunne ende (ud) med kun at kunne differentiere sig på (deres) design og (deres) brand, da konkurrenterne efterhånden kan det samme (mht. teknologien) inden for teknologi som B&O (selv kan).

................................................................................................................................


Skriv et svar til: Ringe dansk i et kompendium

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.