Kommentarer til Studieportalen.dk

Er Studieportalen døende?

21. november 2020 af Justitia

Til rette vedkommende

Har aktiviteten på Studieportalen været stigende eller faldende de seneste år? Jeg føler, at Studieportalen har tabt brugernes gunst og blevet en skygge af, hvad Studieportalen engang var. Jeg baserer mit udsagn ud fra mine snart 5 år på Studieportalen. Det kan være, at jeg tager fejl, men hvordan forholder Studieportalens ledelse til den nuværende aktivitet på siden?

Såfremt mit spørgsmål besvares bekræftende; hvad har Studieportalens ledelse gjort sig af overvejelser for genvinde brugernes gunst?

Mvh.
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. november 2020 af Stygotius

-måske bl.a. ved ikke at skrive ting som:

a)  Jeg føler, at Studieportalen har tabt brugernes gunst og er blevet en skygge af, hvad (Studieportalen)           den engang var

b)  Jeg baserer mit udsagn (ud fra) på mine snart 5 år.....

c)   hvordan forholder Studieportalens ledelse sig til den nuværende aktivitet på siden?

d)  hvad har Studieportalens ledelse gjort sig af overvejelser (for) om at genvinde brugernes gunst?  


Svar #2
21. november 2020 af Justitia

Perfide gamle mand.

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1982090

Vrøvl er hele tiden vrøvl
 


Svar #3
21. november 2020 af Justitia

Sjovt du skal rette "fejl".

Jeg kiggede på dine seneste kommentarer. Allerede i første tråd finder jeg en selvopfundnet "term" og en grammatisk fejl - sørgelig præstation af Studieportalens selvudråbte sherif.

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1985953#1986085

a) slut-r sikke en flot hjemmestrikket term, som ikke hører nogen steder hjemme.
b) jf.
 


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. november 2020 af Soeffi

#0.

En stadig større del af brugerne finder sikkert svar bare ved at søge. Det er jo ikke det samme som, at Studieportalen.dk har mistet brugere.


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. november 2020 af Stygotius

Eksempler udbedes.


Brugbart svar (0)

Svar #6
21. november 2020 af Stygotius

Denne håbløse, gamle kvinde, "Justitia", mener tilsyneladende at det er perfidt  ar gøre opmærksom på alvorlige sproglige fejl,  tjaa-.


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. november 2020 af Stygotius

Spørgsmålet er vel: Har manden ret, eller har manden ret ikke ???

I stedet for "slut-r" bør man naturligvis sige "finalt r"


Brugbart svar (2)

Svar #8
22. november 2020 af MandenMedMangeHatte

#0 Jeg er nu også spændt på at se om Studieportalen har tænkt sig at gøre noget. Jeg tror desværre ikke at det kommer til at ske. Se bare på den nuværende moderator. Han er uforskammet over for sidens brugere, han ved stort set intet om hvordan denne side fungerer mht. hvordan kommentarsystemet virker eller om man kan finde gammelt materiale (som fx quizzes) som ikke er på siden længere.

Det er vel ikke så underligt at siden er ved at dø. Måden man stiller og svarer på spørgsmål herinde er håbløst forældet.


Brugbart svar (3)

Svar #9
22. november 2020 af DrNielsen

Jeg har et indtryk af færre spørgsmål i de kategorier jeg har med at gøre. Om det er sandt tror jeg statistikkerne må afgøre. Jeg startede selv herinde tilbage i min gymnasietid - måske endda før det. Og det ligger efterhånden 10-12 år tilbage. I sommers var første gang jeg tænkte over at aktiviteten måske ikke helt var som vanligt.

Omgangstonen herinde er som den altid har været - ganske polariseret. Nogen mener alt skal rettes uanset relevans mens andre ser ud over dette og svarer på det der bliver spurgt om. Modtagerne virker til at være ligeså polasriserede. Om man er den ene eller anden typer handler vel i sagens natur om pædagogik. Alligevel lader det til at være et evigt diskussionsemne.

Jeg opsøger ikke aktivt hvad moderator skriver. Men de indlæg jeg støder på synes jeg generelt virker imødekommende overfor spørgerne. Somme tider har jeg læst indlæg som senere er blevet slettet fordi de ikke har overholdt retningslinjerne. Jeg tror sjældent jeg har været uenig i beslutningerne.

Slutteligt synes jeg ikke at det er et problem at platformen ikke har ændret sig synderligt de sidste mange år. Det er muligt at man kan klare sin lektiehjælp live med en lektiehjælper der måske endda kan tegne og forklare på en skærm ved siden af. Som jeg ser det er denne side til korte og konkrete spøgsmål. Og det kan man fint klare her. Jeg husker ikke fra min egen tid som gymnasieelev at jeg manglede noget her. Som hjælper gennem flere år savner jeg heller ikke noget.

Hvis man synes at siden er forældet kan man jo passende komme med nogle konkrete og konstruktive foreslag til hvad der kunne gøres anderledes. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #10
23. november 2020 af Moderatoren

Husk nu den gode forumtone.

#8 Du har et horn i siden på mig af en eller anden grund – intet af det du skriver om mig passer. Du skal være velkommen til at kontakte os, hvis du vil uddybe det: [email protected] – eller hvis du har forslag, som også DrNielsen skriver.


Brugbart svar (0)

Svar #11
23. november 2020 af Stygotius

"intet af det er rigtigt"

"Det er kun ondsindede og undergravende kommunister og lignende ødelæggende kræfter som driver deres spil. De er  bare ude efter mig",  -sagde den store mand

Hvor er det nu man har hørt den slags før ?? 


Brugbart svar (0)

Svar #12
23. november 2020 af Moderatoren

#11

Hvad er det for nogle citater?


Brugbart svar (0)

Svar #13
23. november 2020 af MandenMedMangeHatte

#10 Alle de ting jeg siger er sande. Jeppe101, hvorfor tager du ikke tingene til dig? Hvorfor frastøder du min konstruktive kritik? Her er noget mere:

Gør så man selv kan slette opslag fra siden. Gør så man altid kan redigere sine kommentarer, eller i hvert fald giv mere tid end 15 (eller er det 10?) minutter til det. Gør noget mere ud af "Brugbart svar"-knappen, der er ingen der lægger mærke til at den overhovedet er der.


Brugbart svar (0)

Svar #14
23. november 2020 af Moderatoren

Kan du ikke lige finde den første konstruktive kritik igen? Jeg ved ikke hvor du har skrevet det og hvad jeg skal tage til mig. 

At man ikke kan slette opslag er et plagiatværktøj – og andre kan søge sig frem til det og mås ke få viden om det. Man kan blot lade være med at skrive, hvis Studieportalens betingelser for brug af forum ikke behager en.
Om det er 10 eller 15 min. er vist lidt ligegyldigt. Man kan blot skrive et nyt indlæg, hvis det er.
Man skal også kunne stå til ansvar for det man skriver.

Hvad skal der gøres ud af den knap?


Brugbart svar (0)

Svar #15
23. november 2020 af MandenMedMangeHatte

1. "Kan du ikke lige finde den første konstruktive kritik igen?"

Der er jo lige den uforskammethed over for sidens brugere jeg taler om. Så alt det jeg sagde var vist ikke løgn alligevel...

2. Lær nu hvordan siden fungerer så du kan hjælpe andre, i modsætning til det du gør lige nu. Find ud af hvordan man får gammelt materiale frem, også selvom det ikke er på siden længere - f.eks. quizzes.

3. Hvad med at du finder ud af hvad der skal gøres af den knap? Det er trods alt dig der er moderator og skal tage dig af siden, ikke mig!


Brugbart svar (0)

Svar #16
23. november 2020 af Moderatoren

Jeg beklager, men jeg ved ikke hvor du skrev den konstruktive kritik. Og hvis det er uforskammet, så beklager jeg det.

Jeg ved godt hvordan siden fungerer. Det er dig der skriver, at jeg ikke gør. 

Jeg mener ikke, at der skal gøres noget ved den knap. Det er dig der mener, at ingen ser den. 


Brugbart svar (0)

Svar #17
23. november 2020 af Soeffi

#16. Det kunne være interessant at høre jeres besøgsstatistik og få syn for sagn. De 300.000 månedlige besøg går vist en del år tilbage...?!

Brugbart svar (0)

Svar #18
23. november 2020 af MandenMedMangeHatte

Jamen Jeppe du gør jo aldrig noget ved tingene herinde på siden. Du svarer ikke på spørgsmål, du ordner ikke ting der ikke virker længere. Du moderer, men det er næppe det der er brug for her på siden.

Når folk stiller spørgsmål, så kommer du bare med sådan nogle ubrugelige svar som "hvor langt er du nået? Hvilke modeller har du fundet? Hvilke problemer er det præcist du har?" osv osv.

For et par uger sider var der et opslag om et matematikkompendium der var skrevet i et uforståeligt sprog, og med så ringe "matematikteknik" at det kun skabte forvirring når man læste det. I stedet for at tage det til dig og gøre noget ved det skriver du bare: "Jeg synes ikke der er noget galt med det". Hvor er det dog uforskammet og vildt at du behandler sidens brugere på den måde, efter de har brugt deres fritid på at forbedre siden.


Brugbart svar (2)

Svar #19
23. november 2020 af tigerdyret007 (Slettet)

Jeg ved ikke om studieportalen er døende eller ej, men jeg har lige for nylig slettet min profil, for jeg gider ganske enkelt ikke mere. (Jeg har lige oprettet en ny for at skrive dette).

Jeg har været med i mange år efterhånden under forskellige brugernavne gennem tiden, for jeg har slettet min brugerprofil, når jeg ikke lige har haft tid til at være med, og så oprettet en ny, når jeg har haft tid igen.

Der er flere grunde til, at jeg ikke gider, at være med mere.

Jeg savner, at folk, som man hjælper, lige gider at bruge et lille bitte øjeblik på lige at sige tak for svar og / eller bruge "Brugbart svar" knappen. Det ville være rigtig rart, når man nu har brugt tid på at hjælpe dem. Der er ikke ret mange, der gør det, og det er dårlig stil, synes jeg.

Noget andet, som jeg efterhånden blev godt og grundigt træt af, er alt for mange har travlt med at kommentere på det, som andre har svaret. Det er trættende og ukonstruktivt.

Fx fik jeg en kommentar i stil med "Lad være med at give dem svaret, det er bare som fastfood bla bla bla", da jeg havde givet et par eksempler på et underemne til projektugen.

Men det, som jeg blev allermest træt af og den egentlige grund til, at jeg stoppede og ikke agter at vende tilbage, er, at det tilsyneladende er blevet "snyd" at spørge om hjælp og hjælpe andre. I hvert tilfælde i nogle af kategorierne.  Det er meget oppe i tiden, og har været det i det seneste års tid, at fx skrive, at "Det er snyd at aflevere noget, som du ikke selv har lavet." og "Det er snyd, at andre giver dig svaret på dine spørgsmål".

Nogle sætter sig oven i købet op på moralens høje hest og skriver fx, at "Det er dumt at se et eksamenssæt inden en terminsprøve fx. Det vil ødelægge formålet med terminsprøven og give en rigtig dårlig forberedelse til eksamen." eller "Hvis jeg googler dette, så finder jeg frem til dette og hint. Hvis jeg kan gøre det, så kan du også selv. Det kaldes faktisk at studere."

Det synes jeg ganske enkelt ikke, at man kan være bekendt. Jeg finder det både unødvendigt, nedladende og patroniserende.

Og så alle disse tåbelige og unødvendige svar i stil med "Hvad er klokken? Ja, hvad synes du selv?" Jeg bliver bare så træt. Man må da formode, at folk spørger, fordi de har brug for hjælp og ikke bare for sjov. Så kan det da godt være, at der ind i mellem er nogle enkelte, der fx bare smider en hel række spørgsmål og så forventer, at andre laver opgaven for dem. Dem kan man nu sagtens gennemskue og det er mit indtryk, at folk generelt spørger om hjælp, fordi de har brug for den.

Noget, som jeg også blev temmelig pikeret over, er, at jeg fik slettet et indlægt med nogle link til tidligere folkeskoleprøver. Det fatter jeg simpelt hen ikke og jeg finder det temmelig besynderligt. Hvordan i alverden kan det være "snyd" at elever gerne vil dygtiggøre sig og øve sig til eksamen? Det gjorde vi såmænd allerede, da jeg gik i folkeskolen og på gymnasiet, for snart maaange år siden. Da øvede vi os på gamle eksamenssæt, som vi oven i købet fik udleveret af lærerne. Det tror jeg faktisk også, at de gør i dag. "Webprøver til geografi indeholder også 15 tidligere prøveforberedende test, der tildeles af læreren. Herudover er der seks øveprøver, som er frit tilgængelige for eleven og kan bruges som elevens eget træningsmateriale." http://webproevertilgeografi.gyldendal.dk/ Hvordan i alverden kan det være "snyd" at linke til tidligere eksamenssæt, som i øvrigt ligger frit tilgængelige på nettet og kan findes ved en simpel google søgning?

Men det aller, aller værste er alligevel, at det som tidligere nævnt, tilsyneladende kun er "snyd" at hjælpe ved at give et svar i nogle kategorier, mens der i fx matematik og fysik gladeligt gives svaret. Her gives uden videre facit på stort set alle spørgsmål og det meget ofte uden overhovedet at have vist, hvordan man kommer frem til det, så spørgeren kunne have lært noget af det. Er det ikke "snyd"?

Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt!!!

Nå, men det må I i øvrigt selv ligge og rode med. Jeg gider i hvert tilfælde ikke være med mere.


Brugbart svar (1)

Svar #20
23. november 2020 af MandenMedMangeHatte

Må man have lov at gætte på at tigerdyret007 tidligere har været kendt som “Epsilon” eller “\\ Singularity” ?

Forrige 1 2 Næste

Der er 22 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.