Kommentarer til Studieportalen.dk

Redigeringstid

30. november 2022 af Stygotius

Studieportalen opfordres kraftigt til at fordoble tiden man kan redigere et indlæg  i. Hvad skulle tale imod det ?


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. november 2022 af Moderatoren

Det er der ikke planer om. Du kan bare skrive et nyt indlæg med rettelser. 


Svar #2
30. november 2022 af Stygotius

Tænk- det havde jeg da slet ikke overvejet !!


Svar #3
30. november 2022 af Stygotius

Der svares stadig ikke på spørgsmålet om hvad der skulle tale imod at foretage denne, ønskede, ændring.


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. november 2022 af Moderatoren

10 min. vurderes som rigeligt + man kan blot skrive et nyt indlæg.


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. november 2022 af MandenMedMangeHatte

#4 Hvem har vurderet at 10 min er rigeligt tid? Det er det overhovedet ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. december 2022 af Moderatoren

Ok, ærgerligt, at 10 min. overhovedet ikke er tid nok.

Men forslaget er modtaget, om at 20 min. er tid nok. Det vil blive taget til overvejelse, hvis Studieportalen skal opdateres.


Brugbart svar (1)

Svar #7
01. december 2022 af Justitia

I gør min dag bedre - det skal I vide.


Brugbart svar (1)

Svar #8
01. december 2022 af SuneChr

Med en forlænget redigeringstid bør man afvente med hjælpbesvarelse, indtil redigeringstiden for trådopretter er udløbet. Det sker, at man efter en besvarelse ser, at trådopretter ændrer sin dagsorden eller måske sletter
sin profil efter en besvarelse af den først givne tekst. Det er ikke-acceptabel adfærd. Derudover er det mit indtryk, at en del brugere ikke er bekendt med betingelserne eller adfærden ved brug af Studieportalen. 


Svar #9
02. december 2022 af Stygotius

Der svares stadig ikke på spørgsmålet om hvad der skulle tale imod at foretage denne, ønskede, ændring. (#3)

Svar: "10 min. vurderes som rigeligt"

Dette må virkelig siges at være et relevant og sagligt svar !!

Man må vel så forvente et lignende "svar" på spørgsmålet om hvad grunden er til at det ikke er muligt at copy/paste noget i et forum. 


Brugbart svar (0)

Svar #10
02. december 2022 af Moderatoren

Jeg taler ikke imod. Du ønsker det, BirgerBrosa bakker dig som sædvanligt op. Det vil blive taget til overvejelse, hvis Studieportalen skal opdateres. 

Jeg ved ikke, hvilke problemer du har med at copy/paste. Det virker fint for mig med control+c og control+v

#7 Ja, det er ret godt:)


Brugbart svar (0)

Svar #11
02. december 2022 af Soeffi

#10...Jeg ved ikke, hvilke problemer du har med at copy/paste. Det virker fint for mig med control+c og control+v...

Det er ikke muligt at copy/paste mellem Words og Studieportalen...det er muligvis det som tænkes på. Man kan dog bruge et andet tekst-program evt. som mellemled.


Brugbart svar (0)

Svar #12
02. december 2022 af Moderatoren

Control+Shift+V så kan der pastes ind fra Word.


Brugbart svar (0)

Svar #13
02. december 2022 af Soeffi

#12. Så er der jo ikke noget problem...men det undrer mig, for hvorfor forhindre det ved programmering for så at lade en bagdør som denne stå åben?!


Brugbart svar (0)

Svar #14
02. december 2022 af Moderatoren

Tja, jeg ved det ikke – Jeg ved heller ikke, om det er en bevidst forhindring. 

Det kan også være, at der bliver set på det, hvis SP skal opdateres.


Brugbart svar (1)

Svar #15
02. december 2022 af DrNielsen

Det er fint med 10 min.

Såfremt der søges i arkivet af brugere der ønsker svar på et allerede stillet spørgsmål, vil det være uhensigtsmæssigt at svar ikke matcher spørgsmål(såfremt trådstarter ændrer oplægget).

Jeg kan ikke se et problem i at anføre rettelser i et særskilt svar.


Brugbart svar (0)

Svar #16
02. december 2022 af Soeffi

#14.

1) Tja, jeg ved det ikke – Jeg ved heller ikke, om det er en bevidst forhindring. 

2) Det kan også være, at der bliver set på det, hvis SP skal opdateres.

Ad 1: Se venligst https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=39091 (svar 1)...det er kodet og blev det helt fra starten som en bevidst forhindring.

Ad 2: Det bliver der vel næppe, når intet er ændret siden 2004?!


Brugbart svar (1)

Svar #17
02. december 2022 af MandenMedMangeHatte

#16 Jeg er begyndt at spekulere på om den stagnerede udvikling af Studieportalens brugerflade skyldes manglende evner hos personalet. Hvad tror du?


Brugbart svar (0)

Svar #18
03. december 2022 af Justitia

Èn ting er sikkert... aktiviteten på Studieportalen er nedadgående - og det har dén været længe. 

Det undrer mig, at man fra ledelsens side ikke har prøvet at imødegå denne udvikling.

Det er ærgerligt, men også useriøst.


Brugbart svar (0)

Svar #19
03. december 2022 af Soeffi

#17...Jeg er begyndt at spekulere på om den stagnerede udvikling af Studieportalens brugerflade skyldes manglende evner hos personalet. Hvad tror du?
Jeg tror, at Studieportalens ejere er nærige.

Det bedste eksempel er nok søgefunktionen, der søger i overskrifter og ikke i indholdet. Dette er ikke til meget hjælp, da mange overskrifter består af ord, der ikke har noget med spørgsmålet at gøre. 

Studieportalen kunne sagtens forbedre deres søgning ved at låne noget kode, som Google stiller gratis til rådighed. Det tager kun 10 minutter. Det vil kunne ses, at der er brugt Google, men det er også det eneste. Jeg går ud fra, at nogle brugere laver Google-søgning, men der stilles stadig spørgsmål, som er besvaret. 

Man burde derfor forbedre søgefunktionen og skrive: "Søg før du spørger" og "Skriv hvad du ikke forstår ved de givne svar".


Brugbart svar (0)

Svar #20
05. december 2022 af Moderatoren

#17

Det er en vild spekulation. Du skal være velkommen til at læse om virksomheden:
https://betterstudents.com/


Forrige 1 2 Næste

Der er 27 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.