Engelsk
Forklaring af fejl?
Hej
Jeg har nogle sætninger, hvor jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal forklare fejlen. Dette gælder bl.a. disse;
When he was home for the holidays, he enjoyed to eat his mother's Christmas cookies.
Korrekt sætning: When he was home for the holidays, he enjoyed eating his mother's Christmas cookies.
The politicians think the people whom participate in the riot are stupid.
Korrekt sætning: The politicians think the people who participate in the riot are stupid.
His brilliant sense of timing is the most fascinating about this young actor's performance.
Korrekt sætning: His brilliant sense of timing is the most fascinating thing about this young actor's performance.
Ville være taknemlig med konkrete forklaringer :-)
På forhånd, tak!
Svar #1
07. maj 2015 af Stygotius (Slettet)
1 Verbet "enjoy" forbindes aldrig med infinitv, men med gerundium (ing-form)
2 Relativpronominet "who" kan kun bøjes til "whom" når det ikke er subjekt i relativsætningen. Det er det her. Denne form af "who" er dog kraftigt på vej ud af sprogbrugen.
3 Et engelsk adjektiv kan ikke (med et par få undtagelser) bruges substantivisk ("alene") i ental. Her kræves der et støtteord, -som regel "one" eller "thing". I flertal kan det bruges "alene" om personer.
Skriv et svar til: Forklaring af fejl?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.