Projektopgaven (9. kl.)

Generation Mig - Mig - Mig skal have et spark i røven

12. juni 2015 af Sophiekrathmann (Slettet)

Hej. 

Vi er 4 piger, der er ved at lave et Projekt. Vores overemne er "En verden i udvikling" Vi har valgt at dykke ned i "Generation Mig - Mig - Mig. Vi tænker meget på os selv og knap så meget på andre og vi vælger for det meste vores mobil og de sociale medier frem for fodbolden i frikvarterene. Det vil vi gerne undersøge mere. Vi mangler en ide til selve produktet. Har i nogle ideer til, hvad vi kan finde på?  

Kærlig hilsen, 

Emma, Anna, Sissel & Sophie - Sortebakkeskolen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2015 af IsaScience (Slettet)

En ide kunne være at lave et såkaldt idétræ/mindmap først over selve emnet. Det giver et fint overblik over omfanget af projektet, samt forbindelser med øvrige fag. Her er det klart en fordel at anvende 'hv'-ord. Man må formode, at I har statistikker, der underbygger faktumet, at "vi tænker meget på os selv og knap så meget på andre og vi vælger for det meste vores mobil og de sociale medier frem for fodbolden i frikvarterene"? - Få evt. det op på en blanche, så man tydeligt kan se en udvikling. Blanchen kan, efter egne kreative evner, klippes i form af en mobiltelefon, et menneske ell. lign. En happening er også en mulighed, hvor I får en chance for at få Jeres budskab tydligere igennem. Endvidere er det vigtigt, at I kommer så godt rundt om Jeres emne som overhovedet muligt. Dvs. at I ikke kun fokuserer på de negative ting, såsom "egoisme" og "intolerance", som værende grunden til en mere selvcentreret verden, men også ser på de ting, hvor sådan en udvikling er positiv. Tænk engang, hvis resultatet af den udvikling I kalder "Generation Mig - Mig - Mig" og vores afhængighed af modernes teknologi i virkeligheden er en integreret del af menneskets udvikling (evolution)!

Autisme bliver f.eks. hos nogle forskere opfattet som en naturlig del af evolutionen (ja, endda den fremtidige skabelon for menneskeligheden i al almindelighed), hvilket måske giver en meget interessant vinkel på "En verden i udvikling". Nuvel, dette var blot tankespind, og nu kender jeg heller ikke til hele Jeres emne, dertil afgrænsninger mm, men hvis dette lyder relevant, har jeg indsat en kort artikel på engelsk nedenfor (emnet kan garanteret også indhentes gennem en almindelig søgning på Google.dk)

http://bettermed.org/learn/article/autism-as-evolution

Håber, at det var brugbart - i hvert fald for nu. God arbejdslyst! ;-)


Skriv et svar til: Generation Mig - Mig - Mig skal have et spark i røven

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.