Engelsk

Side 2 - negro and white

Brugbart svar (0)

Svar #21
24. september 2015 af Stygotius

Jeg er helt enig med Angelina. Det er noget vrøvl at hævde at ordet "neger" er nedsættende".

Det kommer af latin "nigrum", som simpelthen betyder sort. Der er en vis dansk skuespiller som engang blev meget fornærmet over at blive kaldt mulat, -men hun er sgu da mulat, dvs.en blanding af en hvid og en sort. Hvad fornærmende er der i det??

På samme måde er der nogle pesoner i Danmark som er fornærmede over at blive kaldt "kejthåndede" og forlanger at blive kaldt "venstrehåndede" fordi de tror at det første betyder at man synes at de er kejtede.   -Rent nonsens !!  .

Som J.H. Wessel siger:  "Man sætter pølse for og pølse bag; pølsen beholder dog sin smag." 

(Latterlige) eufemismer ændrer ikke den ting de beskriver.

Da partiet Venstre vlle kalde Udlændingestyrelsen for "Udlændingeservice", grinte alle bare af dem.


Brugbart svar (0)

Svar #22
24. september 2015 af Angeline (Slettet)

*Angeline

Jeg er selv mulat, og hører tit folk sige, at det er forkert at bruge ordet mulat. Det med Udlændigestyrelsen har jeg ikke hørt om, godt at lære noget nyt :-)

Man er så bange for at blive stemplet racist, at ligefrem er komisk.


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: negro and white

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.