Engelsk

negro and white

23. september 2015 af 7klasse - Niveau: 9. klasse

Why can it be dangerous for a Negro to wear fine clothes? Why would this be less dangerous for a white man?


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Jeg lugter racediskrimination.
- jeg bryder mig SLET ikke om det spørgsmålet. 

Dum lærer dum dum lærer


Brugbart svar (1)

Svar #2
23. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Stil din lærer dette spørgsmål: Hvorfor er det mere farligt at være dig fremfor xxx (nævn en anden kvindelig/mandelig lærer).

Og jeg ved godt, hvad læreren hentyder til, men det er VILDT dårligt formuleret......


Brugbart svar (1)

Svar #3
23. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Det er ikke farligere at være et sort får fremfor et hvidt får.
- Der er ingen sundhedsrisikoer forbundet med at være sort.
- Det eneste du kan sige er: At den eneste grund til at det kunne være farligere er: Fordi der er så mange syge mennesker i denne verden, som mener at folk, som er mørkere i huden er en underracer. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
23. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Men ville gerne høre om din lærer mener hendes synonym (negro) er passende.

Spørg hende lige engang, hvis Præsident Obama sad foran hende og Lars Løkke, og hun skulle beskrive dem. Om hun ville bruge ordet Negro om Obama....... 


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. september 2015 af Stygotius

# 1-2-3-4

Tja, nu kan man jo gå på "univesitetet" uden at kunne læse og skrive sit eget sprog.

Det er tankevækkende.


Brugbart svar (1)

Svar #6
23. september 2015 af CULPØS (Slettet)

#5 

Arh dig igen -  jeg forbeholder mig retten til at tro, at du som tidligere nævnt; er en bitter mand, som mangler et kram eller to. :)

- Hvis du betvivler, at jeg går på universitetet, så skriver du bare. Så kan vi lige udveksle snapchat, og så kan vi begge bevise at vi går på en højere læreanstalt, som du jo selv påstår at du gør.

 


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. september 2015 af snylt (Slettet)

Man må da formode, at spørgsmålet knytter sig til den historiske opfattelse af 'Negros' i USA eller lign.


Brugbart svar (0)

Svar #8
23. september 2015 af PeterValberg

I forlængelse af #7... nemlig, der er ikke noget galt med spørgsmålet, hvis det er tilfældet

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (1)

Svar #9
23. september 2015 af CULPØS (Slettet)

#8

Jeg finder ordet offensivt og diskriminerende. Jeg er udemærket bekendt med ordets betydning i andre kulture, men det her er 2015. Jeg mener, at samfundets udvikling er gået i en retning, hvor ord som: Sorte, nigger, negro og neger ikke længere er acceptabelt i dagligdagens sprog (da det er negativt ladet ord).

Hvis vi oversætter spørgsmålet: Hvorfor kan det være farligt for en neger at være iklædt pænt tøj? Synes i at det spørgsmål er godt formuleret??? Personligt tager jeg afstand fra ordvalget.

 


Brugbart svar (1)

Svar #10
23. september 2015 af PeterValberg

#9 Det er fint, det gør du bare

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #11
23. september 2015 af Stygotius

# 9

"Jeg finder ordet offensivt"   Nå. da  da. Ha, Hvordan har det ord dog angrebet dig ??

Længe leve både valbyengelsk og danglish.


Svar #12
23. september 2015 af 7klasse

Det er altså bare en skoleopgave, du skal ikke tage det så personligt.
Stiller bare et spørgsmål og håber på at få hjælp...

Brugbart svar (1)

Svar #13
23. september 2015 af Stygotius

CULPØS,-  Jeg finder det kke tvivlsomt at du går på universitetet, men bemærker med interesse at en der kalder sig "studerende",  generelt formulerer sig på sit eget sprog som en tungnem elev fra 4.klasse.


Brugbart svar (0)

Svar #14
24. september 2015 af CULPØS (Slettet)

#11,13

Hvordan det har angrebet mig??? - kan du nu heller ikke læse?

Undskyld Stygotius, nu har jeg i længere tid set på, hvordan du hakker på folk. Skal jeg være ærlig? Dine perfide kommentarer, tolker jeg som et råb på omsorg og anerkendelse.... 

Længe leve små sko


Brugbart svar (0)

Svar #15
24. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Et godt råd: Vend din kritik indad.
- jeg er sikker på,at du finder en masse fejl. :)


Svar #16
24. september 2015 af 7klasse

Nogle der eventuelt vil koncentrere sig om mit spørgsmål?:-)

Brugbart svar (0)

Svar #17
24. september 2015 af Stygotius

# 14,

Jo, jeg kan godt læse, og du har skrevet at det omtalte ord  er "offensivt". 

Når du vil lege børnehavedansk, må du finde dig i at du ikke bliver forstået.

Det danske "offensiv" betyder ikke det samme som det engelske "offensive".

Dansk "offensiv"  = angrebslysten"

Engelsk "offensive"  =  1) angrebslysten  2) fornærmende.

Ak ja, sådan går det når man vil være cafésmart og blafre med de få engelske ord man har opsnappet.

"hakke på nogen", næh, men man kan da god forstå at du er sur over at få udstillet at du har stået uden for døren i alle dansktimerne..


Brugbart svar (1)

Svar #18
24. september 2015 af Stygotius

7.klasse:

Grunden til at nogen mener at det kan være farligt for en sort person at gå i fint tøj, er nok at visse racister ville sige at de uden ret prøver at opføre sig lige som hvide mennesker og anlægge deres tøjstil.


Brugbart svar (0)

Svar #19
24. september 2015 af Angeline (Slettet)

Jeg husker fra mine engelske bøger fra folkeskolen, at der plejede at stå spørgsmål, knyttet til foregående tekst. Jeg formoder at at jeres emne må være racisme.

Hvis man ser tilbage på det gamle Amerika, så så man jo ned på de sorte (Jeg ved ikke havd jeg ellers burde kalde det).

Stygotius er inde på noget. Men en anden grund kan også være, at størstedelen af den sorte(sorry) befolkning jo ikke var rige. Så hvis man så en sort mand i noget fint og dyrt tøj, formodet man at han havde stålet det. Hvorimod hvis en hvid mand havde fint og dyrt tøj på var det fint, da han havde tjent pengene til det.

Den gang så man jo også på de sorte som kriminelle.

Her forleden læste jeg en artikel, om en sort kvinde var blevet dømt, og tvunget til at blive indlagt på en psykiatrisk afdeling, da man ikke troede på at den bil hun kørte i var hendes. Det blev så bevist sener, at det var hendes bil og at hun havde en høj stilling i en eller anden bank.

Håber du kan bruge mit svar :-)


Brugbart svar (0)

Svar #20
24. september 2015 af Angeline (Slettet)

Jeg har aldrig forstået hvorfor det er forkert at kalde afroamerikaner for sort eller neger. De bruger jo selv de betegnelser, og virker til at være stolte af det. Ordet hvid har jeg da også hørt blive brugt tit. Syns det er lidt dobbeltmoralsk, at man må sige "En hvid mand" men ikke "En sort mand" 


Forrige 1 2 Næste

Der er 22 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.