Studér i udlandet

sabbatår i spanien? hjælp!

01. oktober 2015 af Mallingg (Slettet)
Hej forum.

Jeg har lige været i Girona i nogle dage med mit spanskhold. Jeg boede ved en vært hvilket betyder at de også har været heroppe. Når men jeg blev faktisk lidt vild med Girona og begyndte at lege med tanken om et sabbat år i girona hvilket vil indebære end form for studie da jeg ellers ikke kan få SU.
Jeg har ledt lidt på nettet efter studier i spanien og specifikt girona da jeg er blevet godt integreret i deres by. Jeg har ikke (lige nu) tænkt på at læse videre med spansk på uni, så den vej kan jeg ikke få 1 års studering i udlandet.
Er der nogen der har erfaring med dette og/eller kender et godtexchangestudent bureau?
Jeg regner med at bo i en lille studiebolig og sådan set leve mit eget liv uden forpligtelse til ture mm. Som man nogle gange skal når man er udvekslingsstudent.

Håber nogle kan hjælpe mig med diverse links og gode råd!

/Joachim

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. oktober 2015 af Moderatoren

Jeg kan ikke se, hvordan du skulle kunne få SU i et år dernede efter gymnasiet uden først at starte på en uddannelse i Danmark. 

Kan du ikke tage derned og så arbejde og/eller holde ferie samtidig? Lyder som om, at du har nogle kontakter der evt. kan skaffe dig et job.

Det er sådan set også hvad et sabbatår går ud på :)


Skriv et svar til: sabbatår i spanien? hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.