Religion

Islam

13. oktober 2015 af HFNU (Slettet) - Niveau: B-niveau

Dette er taget ud fra en tekst om : Det islamiske Trossamfund.

Jeg vil gerne bede om hjælp til at fortolke denne sætning ?

Ifl. Abu Lahan er man som muslim ikke forpligtet til at følge en bestemt lovskole, men forligtet på både Koranen og sunna, der er ikke "et tag selv bord", hvor man bare kan lade den menneskelige forstand råde.

Hvad menes der med det? hvis der er nogle der har nogen ideer..eller nogen hint, så vil jeg meget gerne hører.

1000 tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. oktober 2015 af mathon

ikke forpligtet til at følge en bestemt lovskole, men forpligtet både på Koranen (svarende til vores bibel) og Sunna.
I Sunna er hadith ordnet efter temaer, og giver uddybninger af ting i Koranen, hvorfor Sunna sammen med Koranen afgør, hvad der er ret i islam.

Sunna er nedfældet ca. 200 år efter Muhammeds død.


Svar #2
13. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Ok det vil sige man må ikke bare lade sin forstand råde, man skal forpligte sig koranen og sunnu. ?

Brugbart svar (0)

Svar #3
13. oktober 2015 af Jegvedingenting

At man ikke skal vælge det (den lovskole) der passer en bedst, men det er jeg dog ikke helt enig i.


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. oktober 2015 af peter lind

Der står jo netop at man ikke er forpligtet til at følge en bestemt lovskole. Lovgivningen blev engang godkendt af imamer som værende i overensstemmelse med islam; Der findes flere af sådanne lovkomplekser, og man behøver altså ikke vælge en bestemt af disse.


Svar #5
13. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Men er det ikke også det jeg skriver ? At man ikke er forpligtet til at følge en bestemt lovskole, men man er forpligtet på koranen og sunna?? Eller måske er det mig som har misforstået noget :)

Svar #6
15. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

mange 1000 tak for svarene :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
15. oktober 2015 af abuharakat (Slettet)

Tror bare du skal beskrive hvad forskellen er på Abu Lahan's postulation og selve det der står i koranen, omkring forpligtelser/påbud(haditherne).

Pøj pøj med det :)


Brugbart svar (0)

Svar #8
15. oktober 2015 af abuharakat (Slettet)

Hovsa! min fejl! Læste dit spørgsmål forkert... Men er enig med #4 :)


Svar #9
15. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Ok tak ;)

Skriv et svar til: Islam

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.