Samfundsfag
SKAT - Hjælp
Hej jeg står med et problem. Lige nogle informationerne om mig, jeg er på en videregående udd, er udeboende og får den høje sats, da mine forældre ikke har en høj indkomst, Jeg startede på min videregående udd, den 1 aug. Men i sommerferien, havde jeg et vikarjob og tjente nogle penge, omkring 15-20000kr. Så hopper jeg selvfølgelig på SU fra den 1 Aug. Min skattemappe er således sat op, at jeg havde et beskæftigelsesfradrag som var sat til 83000kr. og SU (Hovedkort) til 59-79000kr et sted mellem der, kan ikke lige huske. Det køre så udemærket med et fradrag på lige knap 4000kr, indtil jeg får et arbejde, ved Føtex, fra den 1 Dec. Hvor jeg så ringer ind til Skat og siger at jeg har fået et job, og det kommer til at blive på B-kort. Men de siger så til mig, at jeg har haft et for højt beskæftigelsesfradrag, at jeg så ender med at få 0kr i fradrag i December måned, men somsagt det rammer mig, da jeg får lønnen den 29 Dec, så nul fradrag både ved SU og selfølgelig også ved arbejde, som var ved B-kort. Jeg kan se min nye forskudsopgørelse fra den 1 jan 2016, med et fradrag på knap 3800kr. Hvordan skal jeg stille det op? Så jeg i det mindste bare kan få lidt fradrag på mit A-kort, som var på SU. Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig ;(
PT for denne måned er lønnenindkomst på 24000kr og SU på 59000 år 2015, med en trækprocent på 38%...
Mvh Danny
Skriv et svar til: SKAT - Hjælp
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.