Andre fag

Hjælp!! Har angivet det forkerte antal tegn for mit bachelor-projekt

14. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej med jer! Jeg har i dag afleveret mit bachelor-projekt. Jeg er godt tilfreds på nær en enkelt ting. Efter jeg havde afleveret opgaven, fandt jeg ud af, at jeg uheldigvis havde angivet det forkerte antal tegn. Jeg angav, at opgaven fyldte 47733 tegn, men i virkeligheden fylder den 47777 tegn - altså 44 tegn mere end det jeg har angivet. Det er en dum fejl, men umiddelbart synes jeg også, at fejlen virker minimal. Under alle omstændigheder, så overskrider opgaven ikke 48000 tegn, hvilket var det maksimale, vi måtte skrive. Derfor mener jeg ikke, at der burde være grund til bekymring, men jeg vil alligevel meget gerne høre jeres meninger om situationen. Fyr endelig løs!

På forhånd tak for jeres svar.


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. december 2015 af Kasper73

"Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af fagets mål, med ingen eller få uvæsentlige mangler."

Jeg tror vidst at 44 tegns forskel indenfor det tilladte maksmale antal på 48.000 hører til uvæsentlig fejl/mangler. Så hvis resten af opgaven ellers er "perfekt" og din eksamen også er, så vil jeg mene at tolv-tallet stadig er indenfor rækkevidde.

Hvis det er noget du virkelig bekymrer dig om, så synes jeg du skal spørge din vejleder/studievejleder eller skolens kontor. Hvis jeg var dig, ville jeg koncentrere mig om at lave en "kick-ass" fremlæggelse til din eksamen, som fremlægger alt det spændende og relevante du har fundet frem til med dit projekt og evt. noget som du egentlig også gerne ville have haft med i den skrevne opgave, hvis det er yderst relevant.

Pøj pøj med det :)


Svar #2
15. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet)

Så vidt jeg ved, så skal jeg ikke forsvare mit bachelor-projekt ved en mundtlig eksamen :)


Svar #3
15. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet)

Studerer bachelor i historie. Ved ikke om det er generelt for historiestudierne landet, at der ikke er noget krav om et mundtligt forsvar af sit bachelor-projekt?


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. december 2015 af Kasper73

Det skal nok passe at du ikke skal til mundtlig eksamen. Men så er der jo ikke så meget "at rafle om", da opgaven er afleveret. Jeg skulle selv til mundtlig eksamen som professionsbachelor i Maritim Transport, men har også en kammerat der læser medicin, som også bare skulle aflevere en bacheloropgave.

Jeg tror stadig ikke at de 44 tegn kommer til at spille en væstentlig rolle, hvis ellers bare projektet opfylder de andre krav.

Så er der vel ikke andet for dig, end at nyde juleferien og forberede dig til kandidaten, hvis det er planen at fortsætte.


Svar #5
15. december 2015 af aubemeyang09 (Slettet)

Har helt sikkert tænkt mig at nyde juleferien, men den bliver dog ikke så lang. Skal også have forberedt mig til en skriftlig eksamen i januar. Læser tilvalg på noget der hedder Journalistisk formidling, og der får vi udleveret et eksamensspørgsmål den 4. januar, som vi så har 14 dage til at skrive en eksamensopgave på maks 15 sider om. Den skal altså afleveres den 18. januar. 

Må desværre også vente til sommer med at forberede mig til kandidaten, da jeg lige har et sidste 6. semester jeg skal igennem på min bachelor-uddannelse. Begynder i februar og slutter i juni med to eksamener. 


Skriv et svar til: Hjælp!! Har angivet det forkerte antal tegn for mit bachelor-projekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.