Eksamensforberedelse

Lommeregner til Mat A supplering og Medicin på KU

05. marts 2016 af Serotonin (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg står i den situation, at jeg til sommer skal supplere til Mat A fra Mat B, og herefter (forhåbentligvis) læse Medicin på KU. I den forbindelse vil jeg gerne have mig en rigtig god lommeregner, så jeg er så godt rustet som overhovedet muligt. Jeg har kig på en Texas TI Nspire CX CAS grafregner, men jeg tænker på, om det er ok at have sådan en med til diverse eksamner (især på Medicin studiet, da den vel ikke kan meget mere end den PC man gerne må have med til Mat A), da den jo er "ret avanceret".. Nogen der ved noget? :)

Tak,


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. marts 2016 af PeterValberg

Jeg ville nok spørge på KU, - personligt foretrækker jeg TI-nspire,
men det kan jo godt tænkes, at KU har deres favoritter :-)

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. marts 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Jeg ved ikke med medicin, men jeg har næsten gennemført et ingeniør-lignende studie på AAU med en lommeregner til 40 kr. fra Lidl, så det er ikke prisen det kommer an på. Jeg har dog også brugt MatLab en del (og lidt Maple) undervejs i studiet.

På universitetet forventes det at du har helt styr på din lommeregner og hvordan du bruger den, så vælg en "du kan finde ud af".


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. marts 2016 af drjuliet (Slettet)

I forhold til medicinstudiet er en advanceret lommeregner ikke super nødvendig. Til eksamen må der ikke være gemt formler og den slags på lommeregneren, så det den skal bruges til i eksamensøjemed er forholdsvis simple udregninger (og kun på dele af bacheloren).

Jeg havde selv en TI-89 fra min gymnasietid og den har været alt rigelig, det var rart at kunne bruge "solve" funktion, altså at slippe for at rykke rundt i ligninger for at finde ubekendte, men det har egentlig ikke været super kritisk, har også været til eksamen og kun haft lommeregneren på computeren.

Jeg tror dit lommeregnervalg er mere afhængigt af hvad kravene til dit MAT A er.


Skriv et svar til: Lommeregner til Mat A supplering og Medicin på KU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.