Eksamensforberedelse

Mundtlig eksamen?

06. marts 2016 af Sarah10101 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg vil bare spørger om der er nogle der ved hvordan en mundtlig eksame i 9. klasse kommer til at være?

Er det fx. mening at man trækker et emne i engelsk og derefter bliver sat ind i et forberedelsesrum og får tid til at lave det man skal sige foran censor og lærer på 40 min. eller hvad? 

Forstår det ikke helt.. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. marts 2016 af Studentos

[LINK]   9. klasse

Der står ikke noget konkret om, hvorledes engelsk mundtligt forløber. Men umiddelbart vil det være ud fra en disposition, som man har lavet på forhånd.


Svar #2
06. marts 2016 af Sarah10101 (Slettet)

Jeg har bare fået af vide at man også bliver sat ind i et forberedelsesrum i nogle af fagene, så det forstod jeg ikke rigtig altså om hvad der kommer til at ske der osv. og om det så er mening man skal forberede alt det man skal fremlægge til censor og lærer skal laves derinde på 40 minutter eller noget? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. marts 2016 af Studentos

Det er sikkert prøveform A, som du relaterer til.

Men du kan allerede på forhånd forberede dig, da det vil være noget, du har haft noget om i løbet af året.


Svar #4
06. marts 2016 af Sarah10101 (Slettet)

Og hvordan er prøveform A?


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. marts 2016 af Studentos

Som du har beskrevet.

Man kommer ind trækker spørgsmålet, og så har man noget tid til at forberede sig.

Er dog ikke sikker på, om det er 40 minutter, men man vil få noget tid i så fald i nærheden af 40 minutter. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. marts 2016 af sjls

Men med mundtlig engelsk er det oftest prøveform B, der bliver taget i brug. Altså hvor du skal aflevere en synopsis cirka en måned før eksamen, og du til eksamen skal lave en fremlæggelse ud fra din synopsis, samt efterfølgende trække et spørgsmål, der har noget at gøre med et emne, I har haft om i skolen. Du vil få cirka 5-10 minutter til at fremlægge din synopse, 5-10 minutter til at svare på det spørgsmål, som du trækker til selve eksamen (dette spørgsmål vil altså være uden forberedelsestid) og cirka 5-10 minutters dialog med lærer og censor.


Svar #7
06. marts 2016 af Sarah10101 (Slettet)

Så det er sådan at jeg får tid til det hele derhjemme altså synopsis og forberede til fremlæggelse osv. 

Det eneste jeg ikke får tid til derhjemme er det spørgsmålet? Altså sådan at jeg trækker spørgsmålet og får ca. 40 min. til at forberede på at svare på spørgsmålet samt selve fremlæggelsen?  


Brugbart svar (0)

Svar #8
06. marts 2016 af Studentos

Prøveform B tager udgangspunkt i en disposition og et tilfældigt spørgsmål fra en af de andre emner, som du ikke vil kende på forhånd. Derfor er det godt at læse op på alle emnerne. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
06. marts 2016 af sjls

Som svar på dit spørgsmål, er det rigtigt, at du i prøveform B får tid derhjemme til synopsis og fremlæggelse, men at du inde til selve eksamen skal trække et tilfældigt spørgsmål, som du IKKE får forberedelsestid til - heller ikke 40 minutter. De 40 minutters forberedelse er kun i prøveform A.


Brugbart svar (0)

Svar #10
03. april 2016 af Jensen193

Mundtlig engelsk i Folkeskolen forløber sådan:
1) Du snakker i 5. minutter, udfra et selvvalgt underemne hvor du har din disposition som hjælpemidel. 

2) Du trækker et spørgsmål, og skal have en åben samtale med lærer, (eventuelt censor) og dig. 

Eksempel på et spørgsmål kan være "Is racist a big problem in Denmark, and have you ever experienced racism?" 


Tro nok, at i så skal snakke i 5-10 minutter om det spørgsmål. Men din lærer vil selvfølgelig spørger dig om noget under vejs, så det ikke er 10 minutter hvor du udelukkende snakker om det emne. 


Skriv et svar til: Mundtlig eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.