Studievalg og videregående studie

forsættersprog og begyndersprog.

14. marts 2016 af Lindahrt (Slettet)

Hey Alle. 

Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan svare på. 

Ved de fleste videregående uddannelser skal man enten have et forsættersprog på B, eller et begyndersprog på A. 
Mit sprøgsmål er hvorfor skal begyndersproget være på et højere niveau end forsættersproget? 

Jeg har nok misforstået et eller andet vigtigt da det viker helt absurt efter min mening.
Tak på forhåd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. marts 2016 af Moderatoren

Fortsættersprog er på højere niveau end begyndersprog.

Fortsættersprog kan så evt. være delt ind i A og B ligesom begyndersprog kan være det.

Svar #2
14. marts 2016 af Lindahrt (Slettet)

Okay, tak for svaret Jeppe101.

Troede bare at A og B svarede til det samme lige meget om det var begynder eller forsætter. :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. marts 2016 af MaibritG

Troede bare at A og B svarede til det samme lige meget om det var begynder eller forsætter.

Lige med forsætter og begyndersprog, er det lidt anderledes. Der er jo forskel på at tage tysk B forsættersprog (hvor man jo potentielt har haft tysk i folkeskolen) og tysk B begynder (ja, faget findes og starter helt fra bunden med tysk). Om eksempelvis spansk A = tysk B forsættersprog niveaumæssigt skal jeg dog være usagt. Eller om tysk A så er på et endnu højere niveau end eksempelvis spansk A.

Ikke desto mindre, er det jo timeantallet i de enkelte fag, der også afgør om faget er et A-, B- eller C-fag frem for "sværhedsgraden".

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit

Skriv et svar til: forsættersprog og begyndersprog.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.