Almen studieforberedelse (AT)

Perfekt AT-synopsis?

27. marts 2016 af F1996 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg hører fra mange at det ikke gøre noget hvis ens synopsis ikke er helt perfekt fordi det er allligevel fremlæggelsen og metoderne som er vigtigst, er det rigtigt? 

Fordi jeg sidder og laver min synopsis nu og jeg synes det er så tarvligt at man skal analysere aaaalt sin materiale nu når man har skole og andre lektier for. Så jeg prøver at berolige mig selv ved at tænke på at mundtlig er vigtigst men jeg vil stadig gerne gøre et godt indtryk via synopsis. 

Hvad tænker i omkring det? eller af erfaring? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2016 af Josefinekh (Slettet)

Din lærer og censor må ikke bedømme dig ud fra din synopsis. De må udelukkende bedømme ud fra din præstation til eksamen. Så hvis din synopsis ligger til 02, men du laver en præstation til eksamen til 12, så må de ikke lade din synopsis trække dig ned, og du bør derfor stadig få 12 :)

Dog kan man så sige, at din lærer og censor jo læser din synopsis inden eksamen, så hvis den nu ligger til 02, så vil de jo nok på forhånd forvente, at du ikke kan så meget - derfor vil de måske spørge dig på et lavere "niveau" end du egentlig ligger på, og det kan selvfølgelig godt være en ulempe... 

Men som udgangspunkt må de ikke bedømme din synopsis, men kun din præstation til eksamen :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. marts 2016 af K92H (Slettet)

Din synopsis behøver ikke at være perfekt. Den er jo kun en slags forsmag til lærer og censor, så de ved, hvad de kan forvente af din fremlæggelse til eksamen. Du skal derfor heller ikke sidde og lave omfattende analyser og lign., for det er jo det, du har din eksamen til. 


Skriv et svar til: Perfekt AT-synopsis?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.