Studievalg og videregående studie

Supplering i spansk

09. april 2016 af janniheiberg (Slettet)

Hej!

Jeg dumpede desværre min spansk skriftlig eksamen, men bestod både mundtlig og skriftligt i standpunktskarakter.


Jeg vil gerne læse dansk på uni, og der er et adgangskrav at man skal have bestået et fremmedssprog.

Kan man komme ind alligevel på kvote 2? 

Og er der nogle der ved noget om når det er skriftlig spansk man har dumpet, om der så er mundtlig eksamen til slut, selvom man bestod den mundtlige del i gymnasiet? :) 

Jeg har fuldtidsarbejde ved siden af, så hvis nogle ved nogen om fjernundervisning, så skriv gerne :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. april 2016 af MaibritG

Det handler i den sidste ende om hvorvidt, at du har dumpet faget som en samlet enhed. Er dit samlede snit i spansk under 02, dvs. årskarakter + eventuel eksamenskarakter? Hvis ikke, så har du bestået faget.

Hvis du virkelig ikke har bestået, ville jeg måske kontakte et VUC, der udbyder spansk A (enten som GSK eller HF-enkelfag) for at få en individuel kompetencevurdering. Det giver dig godt nok ikke en karakter i faget, men dokumentation for at du kan bestå det. Ellers kan det være, at de mod betaling vil lade dig gå op skriftligt og du på den baggrund vil få en karakter, der gør, at du vise, at du har bestået den del af faget.

Mit råd: Prøv at kontak en studievejleder på VUC omkring din problemstilling. De plejer som regel at kunne finde en løsning på den slags problemer.

Kan man komme ind alligevel på kvote 2? 

Ifølge KU skal alle fag være bestået: Alle fag skal være bestået. Du skal opfylde alle adgangskrav, uanset om du søger i kvote 1 eller kvote 2.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Supplering i spansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.