Studievejledning

Bioteknologi eller biologi

03. juli 2016 af Nano16 (Slettet)
På STX, hvor lærer man så mest om anatomi, hvilket fag; bioteknologi eller biologi? Nogle der har en af de to fag på A, som kan fortælle lidt omkring det?

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2016 af 23fdafsdgdsg (Slettet)

I bioteknologi lærer du mere om biokemiske reaktioner end om decideret biologi. Du vil dog komme ind på emner som fordøjelsessystemet, genetik, cellers opbygning etc. Du vil slet ikke beskæftige dig med anatomi. Bioteknologi handler om, hvordan man kan udnytte biologiske systemer - evt. ved gensplejsning - til at producere kemiske produkter, som man på en eller anden måde kan anvende til noget nyttigt, hvorfor det biokemiske er i fokus. Inden for bioteknologi (på gymnasieniveau i hvert fald) er anatomi ligegyldigt.


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. juli 2016 af JulieW99

Hvis du virkelig vil have anatomi, så skal du have biologi A og idræt B. Biologi B kan også gøre det nogenlunde - så meget mere kommer der heller ikke på, på A-niveau.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juli 2016 af Skaljeglavedinelektier

Hvorfor er anatomi et vigtigt element? Jeg ville nok kigge lidt breddere end blot anatomi - der er jo også andre fag og så meget kommer du nok ikke til at beskæftige dig med anatomi. Jeg kan anbefale bioteknologi. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. juli 2016 af 23fdafsdgdsg (Slettet)

Ikke desto mindre kan jeg bestemt også anbefale bioteknologi, der især er spændende, fordi man i meget høj grad lærer om, hvordan naturvidenskaben rent faktisk anvendes og ikke kun om naturvidenskaben for naturvidenskabens skyld.


Skriv et svar til: Bioteknologi eller biologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.