Studievalg og videregående studie
Hverdag på RUC
Hej alle.
Jeg er kommet ind på Humbach på Ruc med studiestart i September, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til. Men skønt der står en masse på deres hjemmeside om uddannelsen, er der alligevel nogle ting jeg mangler at få svar på.
Ved i hvor mange timer man går i skole om ugen. 20-25? 30? 10? Jeg synes ikke at kunne finde hvordan en typisk uge forløber sig.
Desuden har jeg forstået det sådan at en RUC uddannelse er idéel, hvis man gerne vil være gymnasielærer, hvilket jeg gerne vil. Men når man kigger på hjemmesiden og finder job efter studiet, så forslår den næsten for det meste kun voksenundervisning og højskoleundervisning. Man vælger jo 2 fag og jeg kunne fx godt tænke mig en cand.mag i Historie og Socialvidenskab, eller Historie og Dansk. Og der står der ikke gymnasiel undervisning under jobs efter studiet?
Er der nogen der har en viden om det?
:)
Svar #1
08. august 2016 af fuldorale (Slettet)
Lak det er den eneste vej til at være gymlærer, og mener man skal have en 1-årige pædagogiske overbygningsuddannelse, som giver dig ret til at undervise på de gymnasiale uddannelser. Ingen tvivl om det er en langvej, men wallahi det sindz job
mener det sådan spurgte nemlig min lærer om det et tidpunkt i gym og mener hun svarede noget i den retning
Skriv et svar til: Hverdag på RUC
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.