Studievejledning

DISPENSATION ANSØGNING HJÆLP!!!!!!

20. august 2016 af trunzze

Hej SP!

Sidste år kom min familie og jeg i den uheldige situation, at min mormor gik bort i vort hjemland. Grundet uroligheder dernede var det umuligt for os at deltage i begravelsen. I denne periode havde jeg en eksamen, men grundet hele situationen: dødsfaldet samt uvisheden om hvorvidt vi skulle/kunne rejse til vort hjemland, var jeg psykisk ret åndsfraværende, og det forekom mig svært at koncentrere mig om min eksamenslæsning. Dette resulterede ligeledes også i at jeg dumpede eksamen. Jeg skal nu søge om dispensation til 4. eksamensforsøg, og søger i denne forbindelse råd til hvordan den skal skrives samt evt. ansøgnings-eksempler!

Mvh. den desperate mig! 


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. august 2016 af JulieW99

Jeg vil gætte på, at du egentligt bare skal forklare situationen. Der er nok ikke noget fancy over en sådan ansøgning. Hvad angår din mormor, så sender jeg mine tanker til dig og din familie.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (2)

Svar #2
20. august 2016 af drjuliet (Slettet)

Kondolere med tabet af din mormor. 

Mht dispensationsansøgning ville jeg sørge for at netop beskrive det som her, at det var et stort tab, gjort værre af at situationen med at i ikke kunne få sagt farvel og det at skulle forholde sig til begravelse på så lang afstand.

Ud over det ville jeg, hvis jeg var dig, snakke med studievejledningen på dit studie om studieteknik, for du har jo dumpet to gange yderligere end i den situation med din mormor. Det vil nemlig se godt ud på ansøgningen at du har forholdt dig til at din studieteknik måske skal hjælpes lidt på vej.

Og så tror jeg ikke du skal være så nervøs hvis du ellers består dine eksamener, de fleste studier jeg har hørt om giver nærmest pr automatik 4 forsøg, når det er første gang det sker.

Held og lykke med det.


Skriv et svar til: DISPENSATION ANSØGNING HJÆLP!!!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.