Filosofi

Valgfag :)

04. december 2016 af NickNemeth (Slettet) - Niveau: C-niveau

Heey folkens :) Jeg vil bare gerne høre om man vil anbefale at jeg tager filosofi som valgfag i 3.g.? Hvis ja, på hvilket grundlag? Hvad lærer man om? Hvad skal jeg kunne? Hvad er for eksempel argumentationsteori? :) Håber folket kan hjælpe :D :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. december 2016 af Studentos

Læs om filosofi som valgfag her, hvis du nu ikke har læst om filosofi på UG.dk endnu.  


Brugbart svar (1)

Svar #2
06. december 2016 af navneterperry (Slettet)

Det kommer meget an på, hvem man er. Jeg havde filosofi, og var så ringe til faget at jeg ofte sad og græd i timerne. Jeg klarede mig godt i alle andre fag, men havde for svært ved at forstå de tekster vi gennemgik, fordi de var så komplekse. Hvis du ikke er så god til at læse lange og snørklede tekster, vil jeg IKKE anbefale dig faget, da det var dette jeg var dårlig til. Det var sjældent jeg forstod en tekst og de få gange, hvor jeg troede at jeg havde fanget pointen, fandt jeg ud af at det var noget helt andet det handlede om. Jeg vil anbefale dig at prøve at spørge om du må låne en antologi (en samling af uddrag af filosoffer) på dit skolebibliotek og se om du kan forstå en af teksterne nogenlunde samt om du kan besvare nogle af de spørgsmål, som ofte findes i forbindelse med teksten, i en sådan bog. Hvis du har meget svært ved at besvare/forstå spørgsmålene, så vil jeg ikke anbefale dig faget. Dog skal det siges, at jeg er blevet glad for at jeg havde faget efterfølgende, da det senere er gået op for mig, hvad det var at jeg lavede, og jeg har brugt det jeg har lært i både AT og SRP. Desuden, så er det filosofi man har på c-niveau meget af det man har i studium generale på universitet, senere hen. 
 


Svar #3
07. december 2016 af NickNemeth (Slettet)

Jeg takker tusinde gange for dit svar og råd. Det vil jeg helt klart overveje og gøre!!!! :D 


Skriv et svar til: Valgfag :)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.