Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Er artikler indeholdende interviews empirisk materiale?

12. december 2016 af MS14 (Slettet)

Hej med jer!
Jeg sidder og skriver SRP og er stødt på et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med :)

Jeg skal diskutere individualiseringens konsekvenser og dertil skal jeg både anvende relevant sociologisk teori samt relevant empirisk materiale.

Jeg har forstået på min vejleder, at empirisk materiale primært er statistikker, men gælder artikler indeholdende interviews også som empirisk materiale?

Håber i vil svare på mit spørgsmål

Mvh. :)

Brugbart svar (1)

Svar #1
12. december 2016 af KanJegHjælpe (Slettet)

Ja, det gør de.

"Empiri Empiri betyder erfaring og er det materiale, der gøres til genstand for din undersøgelse. Empiri kan være fortællinger, som du får når du interviewer patienter, pårørende, sundhedsprofessionelle m. fl. Den kan også være optegnelser som du har gjort, når du observerede en samtale mellem en borger og sundhedsprofessionel, et patientforløb, m.m. Eller den kan bestå af diagrammer og tabeller, som du har udarbejdet ud fra data, som du har indhentet via spørgeskemaundersøgelser. Du kan også anvende andres empiri, som er data andre har indsamlet, artikler, skønlitteratur mm. "

http://www.viauc.dk/sygeplejerske/horsens/uddannelsen/uddannelsesdokumenter/Documents/Overordnede%20uddannelsesdokumenter/opgavevejledning-2015.pdf

Skriv et svar til: Er artikler indeholdende interviews empirisk materiale?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.