Engelsk

Hjælp til fejlsætninger

21. januar 2017 af Jeg444 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, er der en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe mig med disse fejlsætninger, eller blot nogle af dem? 

I hver af de nedstående sætninger er en grammatisk fejl understreget. Jeg skal her både rette og forklare rettelserne med  udgangspunkt i sætningerne. Jeg har dog virkelig svært ved at rette fejlene, så jeg vil sætte pris på lidt hjælp. 

- Open defecation has been combatting because it results in fatal diseases. (kan det være en stavefejl, da ordet staves "combating" ? ) 
- In Bangladesh, sanitation has throughout the past ten years improved drastically.
- The composting toilet is an environmental sound alternative to water-flush toilets all over the world.
- The business of composting toilets are also booming in the UK, primarily due to a growing demand for outdoor toilets.
- It is rumoured that psychologist Larry Rosen is about to give a lecture in Copenhagen two years from now.
- In an article by Rosen is the impact of too much use of technology discussed.
- As a rule children are grabbing their iGadgets if they want entertainment.
- Studys show that the average child in the USA spends seven hours every day on various media.
- Some people blame television, which impact increases year after year.
- It is highly probable that more people will be treated of psychologists for their addiction to gadgets.

Tak på forhånd! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2017 af meitner

"Studys show that the average child in the USA spends seven hours every day on various media."

Study i flertal hedder studies. (Når substantiver ender på -y, ændres det som regel til -ie + s. F.eks. babies, countries)


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. januar 2017 af selmalyn (Slettet)

I den 4. sætning vil jeg mene at verbet lægger til til buisness, hvilket betyder at det er en kongurensfejl: Buisness er ental og dermed skal verbumet også være det, dvs. det skal rettes til is. 

I den 6. sætning er det bare forkert ordstilling: In an article by Rosen the impact of too much use of technology is discussed.

Og i den sidste hedder det by i stedet for of. De har bare oversat det direkte fra dansk 'af'. Men når noget er lavet/skrevet/udført af en person hedder det altid by.


Skriv et svar til: Hjælp til fejlsætninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.