Engelsk

Grammatik

07. februar 2017 af Mie12345678 (Slettet) - Niveau: B-niveau
Hej

Hvordan vil I oversætte det på engelsk:

Duerne sad og holdt øje med hende, sang hun til dem

Mit forslag er: doves were keeping a close eye on her when she sing to them

Bliver den lys og skøn?

Will the be light and lovely?

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. februar 2017 af Skaljeglavedinelektier

Det er ikke helt rigtigt grammatisk set. Din første sætning lyder også underlig på dansk. 

The doves... when she sang to them 

Du glemmer også, at duerne sad - prøv at omformulere det lidt. 

Will it be light and lovely 

Dette er mine forslag, og jeg må tage forbehold for evt. fejl, da det er noget tid siden, jeg har beskæftigede mig med ligende. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. februar 2017 af OliverHviid

Duerne sad og holdt øje med hende, da hun sang til dem - Mangler du ikke et "da", så der kommer til at stå: "Duerne sad og holdt øje med hende, da sang hun til dem"?? Hvis ikke hvad mener du så?

Bemærk at duerne hedder "the doves", og desuden står der sang hun til dem, men du har skrevet sing - præteritum af to sing er sang.

Man ville sige "Will it be light and lovely" - ikke the. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. februar 2017 af OliverHviid

Skaljeglavedinelektier, normalt vil man udelade verber som sat, stood osv. i sætninger som fx: "She sat and waited for him" "He stood and waited for the train" etc. etc.


Svar #4
07. februar 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Så fejlen ved nr 1 er at det hedder sang og ikke sing

Og ved nr 2 skal der stå it i stedet for the ik?

Brugbart svar (0)

Svar #5
08. februar 2017 af Stygotius

"The pidgeons were watching her as she sang to them".

OliverHviid har helt ret i at man alene bruger udvidet tid når man skal sige "Han sad og......  Han lå   og......... eller Han stod og.....". Som regel er det ligegyldigt om han sad eller stod eller lå.

Eks.. "Hun stod og snakkede med Peter ovre i  det hjørne"  =  "She was talking to Peter in that corner"

          "Hun lå på sofaen og så fjernsyn"   =  "She was watching tv  on the couch" 

          "Hun sad og spiste frokost da det bankede på døren"  =  "She was having her lunch when someone               knocked at the door"


Skriv et svar til: Grammatik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.