Studievalg og videregående studie

RUC 2017 - studiemiljø - psykologi

17. april 2017 af Karen1998 (Slettet)

Hej alle.

Jeg kunne godt tænke mig at gå på RUC efter sommerferien. Jeg går lige nu i 3.g og vil gerne læse psykologi. Jeg har overhovedet ikke snittet til at læse "rigtig" psykologi så går derfor efter at blive optaget på den hummanistiske bachelor på RUC, og så læse psykologi der.
Først og fremmest vil jeg høre om nogle af jer ved hvordan det er at studere psykologi der, og evt. hvad man kan bruge det til efterfølgende? er nemlig klar over man ikke kan blive psykolog og lignende.
For det andet vil jeg gerne høre om hvordan studiemiljøet er. Jeg er selv fra landet og har lang transporttid. Jeg går meget op i det sociale, og kan slet ikke fungere hvis det sociale ikke gør. Har været til åbent hus og fik et intryk af at det virker super hyggeligt, afslappet og med masser af sociale aktiviteter såsom fredagsbar osv. men hvad er jeres indtryk?
Hvor mange timer har man ca. om ugen? Til åbent hus sagde de ca. 15 timer, men det virker næsten for godt til at være sandt :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. april 2017 af Smut1

Jeg tror godt, at du kan regne med de 15 timer. På psykologi hos KU hedder det cirka 12-16, hvor mange timer man så bruger på at læse ved siden af er nok meget individuelt.


Skriv et svar til: RUC 2017 - studiemiljø - psykologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.