Studievalg og videregående studie

RUC vs. sociologi

08. maj 2017 af camilah (Slettet)

Hej derude.

Jeg skal til at søge uddannelse her til juli, og har siden jeg blev student sidste år gået og tænkt på om det skal blive til en humanistisk bachelor på RUC(med fagene psykologi og kommunikation), eller sociologi på AAU i aalborg. Jeg tror jeg hælder mest til sociologi, men faktummet at jeg er nødt til at flytte så langt væk holder mig tilbage, og jeg har desværre ikke snittet til KU. 
Jeg vil egentligt høre om det er det værd at flytte derud for at læse sociologI? eller vil en humanistisk bachelor fra RUC give jobs indenfor samme felt(jeg ved at en uddannelse fra ruc er MEGET bred)? 
Står en færdiguddannet sociolog bedre i arbejdsmarkedet og er uddannelsen højere stillet? 
Er der evt. nogen som går på en af uddannelserne som kan fortælle lidt om dem?
Jeg var til åbent hus på RUC, og det var meget godt, men jeg er lidt usikker på hele det med at man selv "opbygger sin uddannelse" og at man egentligt ikke bliver noget bestemt? 

Beklager hvis jeg lyder lidt forvirrende, men det er jeg egentligt også :/
Jeg håber i kan hjælpe! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2017 af SkipperN

Her er mit råd:

Hold dig fra RUC. Det ringeste universitet i Danmark og det ved arbejdsgiverne også. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. juni 2017 af ztræber (Slettet)

Hvad er der galt med RUC?

Har aldrig rigtigt hørt så meget om det eller overvejet det..

KH forvirret 2.ger


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2017 af SkipperN

Kvaliteten af uddannelserne er lavere på RUC sammenlignet med alle andre universiteter i landet.


Skriv et svar til: RUC vs. sociologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.