Dansk Historieopgave

DHO - Romantikken

10. maj 2017 af Brugerx1 - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg har DHO i 1.G, og jeg har valgt romantikken, men jeg er lidt itvivl om hvilken tekst jeg skal læse og jeg kan ikke rigtig finde en tekst fra romantikken, så jeg ville høre om der var nogen der kendte en god tekst i romantikken? 

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. maj 2017 af Smut1

Prøv at læse om romantikken i "Litteraturens veje". Udover at du får en god forståelse for romantikken, så er der eksempler på de mest kendte forfattere og tekster. 


Svar #2
10. maj 2017 af Brugerx1

Okay tak, den vil jeg prøve at kigge i.

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. maj 2017 af Random93

Hej MajaGH

Jeg er 2.g´er og vil mene at du kan læse i Litteraturens Veje som Smut1 skriver, men også google de "vigtigste" og mest fremtrædende forfatter under denne periode fx.: Klassikkeren H.C. Andersen, Adam Oehlenschläger, Kierkegaard osv.

I DHO´en vil det være bedst at sætte fokus på hvordan den tekst du skal analysere kan sammenstilles med perioden fx. fremstår der et glimt af biedermier, et dråbe af nationalromantisme...? det er væsentligt iforhold til strukturen i din opgave!

PS!!!! Du må ikke skrive redegørelse dvs. perioden og analyse dvs. teksten for sig selv - der skal være en overgang fx. nævn de ting der står om romantismen ligesom det overstående..ellers trækker det et par karakterer ned...taler af erfaring 

Et lille hint: søg på google, google er din bedste ven

Ellers god arbejds(skrive)lyst

 

Svar #4
10. maj 2017 af Brugerx1

Okay det skal jeg huske - tak for tippet. :)


Skriv et svar til: DHO - Romantikken

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.