Religion

Kristendom

21. maj 2017 af mona1234567 - Niveau: C-niveau

Jeg har nogle spørgsmål ang. min AT eksamen. Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt.

Hvad siger kristendommen hvis nogen dør under en naturkatastrofe, kommer man så direkte i paradis? Uden regnskab? 

Også hvis jeg er Buddhist eller muslim ? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. maj 2017 af Roxanna

Hej! Håber ikke det er for sent, men jeg kan da godt lige hurtig svarer på dit spørgsmål. 

Det kommer an på hvilken retning inden for kristendommen man snakker om. Katolsk eller protestansk? 

Hvis man er tilhænger af den katolske kirke, bruger man begrebet "Den dobbelte udgang", hvor nogle bliver frelst, altså dem der har fulgt religionen. Dvs., at man kommer under regnskab. 

Hvis man er tilhænger af den protestantiske krike, anvender man begrebet "Apokatastasislæren", hvor ALLE bliver frelst. Så selv hitler vil blive frelst, så længe han tror på Jesus, elsker ham inderligt og følger ham så godt som muligt. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. maj 2017 af Roxanna

Som buddhist, er der jo ikke et himmelsk paradis, fordi man jo bliver inkarneret hele tiden. Man er en del af denne kollektive strøm, hvor alle er en del af. 

Som muslim, skal man som udgangspunkt stå for regnskab - Dog er der undtagelser, f.eks. hvis man er et barn og netop ikke har viden nok til at kunne afgøre om man skal følge Islam eller ej, vil man i teorien komme i paradis. 


Skriv et svar til: Kristendom

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.