Andre fag

Er infrarøde stråler farlige i saunaer?

18. oktober 2017 af TheRealHJ (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg er ved, at lave en opgave om infrarøde stråler og er nået til et kapitel der skal handle om infrarøde saunaer. Jeg ved, at de bliver mere og mere populære, men jeg har virkelig svært ved, at finde noget fagligt materiale om dem. Det eneste jeg finder er noget ala det her infrarød sauna men det er jo nærmest bare en lang smøre om hvor gode de og er hvad de koster. Der står intet fagligt overhovedet i den artikel, og det er ikke den eneste der er sådan. Er der en der har et godt tip,  til hvor jeg kan finde noget ordentligt materiale om det? Jeg har prøvet lidt søgninger på engelsk også, men synes ikke rigtigt at jeg finde noget der heller.


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. oktober 2017 af hesch (Slettet)

Hvorfor skulle infrarøde stråler være mere farlige i en sauna end andre steder? De er jo over alt, snart sagt hvor temperaturen er over det absolutte nulpunkt.

I mere intens form fra fx:

- sollys
- pejs
- brødrrister
- kogeplade
- brændeovn
- radiatorer

De i din vedhæftede reklame for strålernes mirakuløse helbredende virkning, ved jeg ikke hvad jeg skal mene om. Bakterier og vira begynder at have det skidt ved over ca. 35ºC. Det er derfor kroppen hæver temperaturen ( feber ) ved sygdom, som et forsvar. Men et varmt tæppe gør det vel lige så godt, uden de infrarøde strålers mirakuløse ændringer af biokemien.


Skriv et svar til: Er infrarøde stråler farlige i saunaer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.