Studievejledning

Vinterstart

21. oktober 2017 af Peter345 (Slettet)

Hej

Jeg har søgt til diplomingeniør inden for bygningsdesign her til vinter på aarhus universitet. Men jeg er i tvivl om jeg kan klare det og komme ind? Har ikke det bedste gennemsnit fra gym og skulle kæmpe lidt for at klare gym. Så jeg vil høre om der er nogen, som ved hvordan niveauet ligger i forhold til gym. Er det et stort spring? Ska man bruge meget af det fra gym? Eller kan man, hvis man følger godt med fra starten og passer sine ting, klare udd. til diplomingeniør?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. februar 2018 af guzbak

Hvis du opfylder adgangskravene (krævede fag til at blive optaget), tænker jeg at det nok skal gå. Jeg kender ikke din uddannelse specifikt, men fx kan du jo tænke på at mange kommer ind på studier som medicin via kvote 2 og klarer det super flot, selvom dem på kvote 1 har snit på 10-11 fra gymnasiet. Det kan sagtens lade sig gøre at klare sig godt på uddannelser, selvom man har et lavt snit i gymnasiet :)) Fokuser du bare på at blive optaget, hvis det er det du gerne vil læse.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Vinterstart

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.