Studievalg og videregående studie

Studere kriminologi

08. november 2017 af emmmajenn (Slettet)

Hej !

Jeg går lige pt. på gymnasiet og har en drøm om at læse kriminologi. Problemet er bare, at man i DK ikke kan læse kriminologi som bacheloruddannelse, kun kandidatuddanellese.

Jeg har overvejet at studere i usa/canada/england, men da det er alt for dyrt og jeg har ikke mulighed for at give så mange penge, har jeg droppet det.

Jeg ved, at man fx i sverige, norge, tyskland kan læse kriminologi som bachelor, og jeg har søgt på, om man kan læse det på engelsk, men det kan man ikke - det kan kun læses på svens/tysk/norsk.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, da jeg gerne vil have en bachelor i kriminologi, men det findes ikke i DK. Hvad skal jeg gøre? :/

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. november 2017 af Moderatoren

Hvad med at læse en anden relevant bachelor i Danmark og så læse kandidaten i kriminologi bagefter? Det er sjælent at man kan ret meget med en bacheloruddannelse i Danmark.


Svar #2
08. november 2017 af emmmajenn (Slettet)

Jeg har også tænkt mig at læse kandidaten i kriminologi, men jeg vil også gerne læse det som bachelor, hvilket jeg ikke kan. Det undrer mig også bare, at man sagtens kan læse bacheloren i kriminologi i Sverige og Norge (dog kun på svensk og norsk), men ikke i Danmark?


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. november 2017 af MatHFlærer

Kan man egentlig ikke blive politibetjent og så derfra læse videre? Det lyder nok åndssvagt, men tror man kan. Min søster snakkede noget om det, og hun er politibetjent.

Update: Jeg spørger hende lige.

Update: Ifølge hende kan man godt videreuddanne sig til kriminologi. Jeg har faktisk også fundet et link:  http://politiskolen.dk/jobbet/karrieremuligheder

men altså det kun hvis du vil være politibetjent først.


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. december 2017 af Mathian

Kriminologi er et felt indenfor sociologien. Hvorfor ikke læse sociologi, også vælge fag der har den orientering metodisk, også måske skrive bachelor indenfor det? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. december 2017 af Mathian

Du får en langt bredere forståelse for menneskelig adfærd og dets forhold til samfund, også kan du bygge videre på det i kandidaten tænker jeg :))


Brugbart svar (1)

Svar #6
11. januar 2018 af KaroBruun (Slettet)

Min kusinde har læst en kandidat i kriminologi og har været arbejdsløs siden (et par år eller fem). Kan ikke anbefaldes...


Skriv et svar til: Studere kriminologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.