Projektopgaven (9. kl.)

Projektopgave “Vendepunkter”

20. november 2017 af Nicolineplanck
Hej
Vi har projekt opgave om lidt over en uge, og har fået overemnet “Vendepunkter”.
Problemet er bare at jeg mangler et underemne...
Jeg kunne godt tænke mig et lidt dybere emne, og måske også lidt en øjenåbner, men jeg er åben for alle idéer.
Så hvis i har en idé, må i meget gerne skrive den:) Tak, på forhånd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. december 2017 af Egofaciens

Nu ved jeg ikke på hvor højt et niveau, du har lyst til at skrive din opgave på, men du nævner selv, at du godt kunne tænke dig et lidt "dybere emne". 

Umiddelbart kunne du måske vælge eksistentialisme, og måske have et fokus på den franske eksistentialisme, da denne er en af de vigtigste filosofisk-litterære strømninger i Europa siden 2. verdenskrig.

Kig lidt på dette link, hvor der står om eksistentialismen som vendepunkt: https://books.google.dk/books?id=3JAuDwAAQBAJ&pg=PT30&lpg=PT30&dq=eksistentialismen+vendepunkt&source=bl&ots=ezB92dfDxX&sig=q9q20_qgFZfdYRjEoyveiDw5tR4&hl=da&sa=X&ved=0ahUKEwj4i_TosezXAhXJHpoKHdYHA7UQ6AEIODAA#v=onepage&q=eksistentialismen%20vendepunkt&f=false

Det er rigtig spændende (synes jeg), og jeg tror, at dine lærere vil blive rigtig imponerede.

 Jeg forstår naturligvis hvis du hellere vil prøve kræfter, med noget du måske føler dig mere tryg ved, men nogle gange er det også meget sjovt at udfordre sig selv og springe ud i noget nyt - så jeg synes, at du skal undersøge emnet lidt mere, og finde ud af om der er nok "vendepunkt" over eksistentialismen :)) 

Du kan måske også snakke om den tyske filosof Friedrich Nietzsche der erklærer Gud for død som vendepunkt, og diskutere hvordan man efterfølgende anså religion, og hvordan Nietzsche anså religion. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. december 2017 af Egofaciens

- Man kunne også skrive om Martin Luther, der stillede kraftigt spørgsmål til kirken.

Og på samme måde kan skrive om folk som Martin Luther King og Nelson Mandela, der begge har haft en kæmpe indflydelse i verdenen, og på mange måder har været med til at forandre verdenen, som vi kender den i dag :)


Svar #3
03. december 2017 af Nicolineplanck

Tusind tak! Det lyder mega cool, læser lige om det:)

Brugbart svar (0)

Svar #4
07. december 2022 af Gangsterarne


Skriv et svar til: Projektopgave “Vendepunkter”

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.